Näää, inte nu igen...

Patetisk, ömhetstörstande, stor jävla idiot...
Har återigen gjort en klassiker - mobiltelefon på fyllan. Behöver jag ens säga mer? Varför, varför i hela fridens namn kan inte fingrarna hålla sig borta från de små usla knapparna när klockan passerat midnatt och lite till? Vissa i telefonboken är vana vid att bli uppringda och kan igonerera detta omogna beteende med en huvudskakning (typ Alex som vet att hon ligger först...), andra kan ha lite svårare med det. Särskilt när man är ny i min telefonbok kanske det är mindre kul...

Vad göra mer än att slå sig själv hårt och skoningslöst? Till exempel så kan man se till att ha en så kallad "fyllemobil" med endast 1 eller max 5 nummer inlagda. Dessa nummer ska helst inte ha någon abonnent. Då måste isåfall den vanliga mobilen gömmas på ett säkert ställe innan starka drycker börjar brukas. Vad är ett säkert ställe? Jag känner ingen som kan vara så fiffig som jag, både full och ofull...
Ett annat alternativ kan ju vara att limma fast boxhandskar på händerna men det för med sig andra svårigheter, tex. toalettbesök. Då måste man antingen ha blöja eller helt enkelt en kompis som kan tänka sig att hjälpa till. Vad kallas en sådan kompis - Torky?

Nej, jag kan inte låta ett par timmar på en hel helg förpesta min tillvaro. Har förövrigt varit en duktig tjej i helgen som har tömt min källare och lyckades fylla ett helt hästsläp till soptippen. Där var det full fart en lördag må jag säga! Funderar på att ta med fikakorg nästa gång för hjälp vad mycket trevligt folk där fanns. Alla verkade på så gott humör, förmodligen för att det är skönt och befriande att göra sig av med gammal skit.

Vilket är precis vad jag håller på med - gör mig av med gammal skit. Då kanske det tar sig lite udda uttryck men man ska inte döma sig själv för hårt (tack min kära vän Helen för dina värmande ord igår kväll) utan förstå vad som händer där inne bland alla stormande känslor. En sak är iallafall säker, hellre att det är tumult och kaos bland känslorna än helt dött.
JAG ÄLSKAR LIVET!

Ha en fin dag och ta väl hand om er. Räds inte kaoset och tumultet som kan uppstå utan se det som vägmärken på din färd i livet. Japp, där kom den lilla filosofen fram igen...

Kram kram


Snorarsel

Är super, super, superförkyld och hela näsan känns som ett öppet sår. Vilken tur att detta drabbade mig idag och inte igår.

Tralla la la la laaaaaaaa, jag detjtade igår och är därför så glaaaaaaaaaa...(det ska liksom rimma).

Vill egentligen bara hem och välta ner mig i sängen men så funkar det ju inte riktigt här i världen. Först ska hunden rastas och trimmas inför morgondagens L-test för farbror polisen (spännande värre) och sedan är det planering för en kommande festaktivitet. Men gud vad jag längtar till min säng...

Som tur är har följande scenario inte drabbat mig ( ännu...)
Fortsättning på gårdagens skitguide:

15. Ölskiten


Den absolut värsta, naturligtvis också den mest vanliga. Inträffar dagen


efter kvällen före. Normalt brukar det ju inte lukta så illa, men den har


skiten luktar verkligen faan! Du sprajar muggen så mycket att det ser ut


som om den blivit dränkt i tallbarr och fattar inte hur din häck kan


sprida så mycken skit genom ett sånt litet hål. Sen upptäcker du att det


inte finns ett spår av toapapper, ingen doftspray, ingen toalettborste


och, naturligtvis, står kvällens ragg utanför och väntar på att muggen


ska bli ledig. Självklart inträffar denna skit alltid hemma hos någon annan.


/ Gud vilka kvinnliga inslag jag får till ibland...
 
Snoriga kramar


Små kroppsdelar

Shit, jag är tillbaka i nässprays-träsket.
Tänk vad mycket aktivitetet det kan vara i en sådan förhållandevis liten kroppsdel? Fast å andra sidan finns det ju mindre kroppsdelar på kroppen där det kan vara in i helvete med aktivitet. Lämnar här några exempel. Utdrag ur skitguiden:


1. Fantomsjua


Du vet att du har skitit. Det finns skit på papperet men inget i muggen.


Ibland kallas den för "Torpedskiten" av de som hör plasket.


2. Teflonkabeln


Glider ut så snabbt och lätt att du inte ens märker det. Det finns inte


ett spår på papperet, utan du måste kolla i muggen för att vara säker på


att du skitit överhuvudtaget.


3. Smacken


Samma konsistens som tjära. Lämnar permanenta märken i muggen och du


torkar dig 18 gånger utan att bli ren. Det slutar med att du ger upp och


stoppar papper i kalsongerna för att inte skita ner dem.


4. Luringen


Du är klar, torkar dig och är precis på väg att ställa dig upp när du


inser... att det kommer MER!


5. Spräck-en-ven-i-pannan skiten


Skiten som fick Elvis att kasta in handduken. Den kommer inte förrän du


Är svettig, skakande och alldeles blå av all ansträngning.


6. Viktväktar


Fullständig tömning. Du skiter så mycket att du tappar 10 kilo mer än du


tidigare ätit. Viss oroskänsla infinner sig om avsaknaden av vissa


organ...


Pust!!! Fortsättning följer....


Strykfärdig

Guuuud, vad roligt det var att stryka igår....
Faktum är att det var roligare än annars med tanke på det nya överdraget. 1,5 timme exakt tog det att plöja igenom högen. Till och med duken från julens fester ligger nu struken och fin i garderoben, redo för nya party. Närmast på listan är sonens 18-års kalas. Helt ofattbart att jag har en son som är 18!!! Känner mig inte ett dugg äldre själv faktiskt och med tanke på mitt beteende ibland så...

Inatt har sömnen inte varit så god. Drack såklart kaffe försent och sedan har drömmarna bara handlat om sex, sprit och rock´n & roll.
Ikväll ska jag roa mig med det sista av bokföringen inför morgondagens besök hos revisorn och kanske toppar jag med att städa lite också. Ibland är vardagen verkligen en utmaning och att hålla humöret på topp är bara det en utmaning i sig.

Men för att käcka till mig lite avslutningsvis så är det ju faktiskt precis vardagen som är livet och då får man fan i mig ha ambitionen att må väl och ett gott skratt är lön för all möda.
Ha en fin dag i snön!

Kram kram

Fortfarande kvar

Han är fortfarande kvar - John Blund alltså...
Enda fördelen som jag ser det är att mina nätter är oerhört sköna och det har jag inte upplevt de sista åren. Har sovit så gott i säkert snart en vecka.
Under dagtid däremot är det bra om man inte sover - har jag märkt.
Tänkte med glädje i morse när jag traskade runt med den håriga prylen i morgonsolen att så gammal är jag inte ännu att jag måste gå upp klockan 5 på morgonen och lösa korsord, utan att jag fortfarande vill sova på morgonen.
Sedan slog det mig plötsligt att min morfar utan omsvep kunde slagga till klockan 10 på förmiddagen och han var gammal...Mamma kan säkert sova runt om inget eller ingen väcker henne. Alltså har det inget med åldern att göra - åtminstone inte i min släkt.

Har ont i mina benhinnor och inser helt enkelt att jag har träningsvärk. Det är en kul värk och man inser att något nytt har inträffat och ja, jag har faktiskt cyklat. Finns många andra typer av träningsvärk jag hellre skulle vilja ha...
Mina stackars fötter däremot mår inte bra då jag slarvat med värktabletterna samt gått alldeles för mycket i fel skor.

Igår kväll fick man njuta av Gunvald Larsson igen. I Beck-filmerna är han fortfarande mumsig och ögonfransarna är inte kritvita. Igår var han lite deppig också och då väcktes mina moderskänslor till liv. Okej, en kväll kunde jag tänka mig tillsammans med Persbrant, och en natt och en morgon och ja, varför inte klappa på med ett dygn till när man ändå håller på?

Tillbaka till verkligheten och veckans husmorstips:
Köp ett nytt överdrag till strykbrädan. Min blev så fin och jag kan knappt bärga mig till kvällen då jag får ta mig an min enorma stryktvätt...
Tyder detta på en huslig ådra eller helt enkelt på en formidabel förmåga att inbilla sig saker?

Kram från en inbillningssjuk

Flytta ut snälla John

Verkar som om John "fucking" Blund har flyttat in i helgen och vägrar ge sig av...Visserligen är jag toksugen på lite "hud" men John gör mig bara så trött...

Kan ha en viss inverkan att ladyn inte är 25 år längre men herregud 43 år är väl ändå ingen ålder på en pigg osadlad märr som jag?
Är sugen på att slinka ner i garaget och kolla om hojen startar men gör den det är jag nog tvungen att köra en sväng och det funkar ju knappast om kroppen känns som en blöt disktrasa. Vältolyckor har vi haft nog av - både med och utan hoj...

Skulle vara kul att veta hur många som behärskar konsten att sitta på toastolen och trilla av? Detta fenomen har inträffat många gånger och det är det första barnen tänker på när det brakar till rejält någonstans - att jaha, nu drullade morsan av toastolen igen. Skönt att de har fått lära sig att kraftiga ljud inte behöver förknippas med fara utan bara en vanlig mamma som lyckas få slagsida på muggen.

Har även lyckats flyga av en spinningcykel och det var inte svårt alls. Bara trampa på utav helvete utan att spänna fast fötterna och sedan är det bara att komma lite i otakt så är det klippt!

Är djupt imponerad av alla brudar som igår på Vininnornas förfest vågade trippa runt i skyhöga klackar. Själv lyckades jag med bedriften att halka på en ölfläck i mina höga "porriga" stövlar och gjorde en så kallad "Brolinare" - satte mig på foten alltså. Inte bra va, gick tvärt av...Det är många år sedan men efter det är jag mycket noga med att inte komma för högt upp i tillvaron. Tycker det är supersnyggt och kvinnligt men som sagt, inget för mig.
För övrigt en attans trevlig tillställning igår. God mat (som vanligt), stämningen i topp (förutom den där jävla John som vägrade släppa greppet om mig) och en salig blandning av människor. Suveränt som vanligt tjejer!

Nu ska jag försöka komma i lite kläder och ge mig ut och skaffa föda. Sedan lovar jag utan omsvep att jag ska sova middag i soffan. Gäsp - jag älskar slappa söndagar.

Kram kram


TV-soffans upplevelser

Är väl inte direkt jordens värsta TV-bög men ibland är det mysigt att sjunka ner i soffan.
Något jag starkt gillar är Halv åtta hos mig på TV4 (ja, gissa vilken tid?). Helge Skogs underbara kommentarer gör hela programmet. Snälla kolla ikväll. Då är det storPeter som står för maten och lillPeter får vara gäst och gnaga på grönsaker och sojaextrakt.

Vidare kunde jag inte slita mig från Rent Hus igår. De två damerna Marie-Louise och Marlene är ju bara helt underbara. Igår besökte de finska Lasse som på sin underbara svensk/finska fällde diverse underbara kommentarer. Är bara tvungen att publicera en bild på denna härliga kvinnotjusare från Åkersberga. Kolla reprisen för guds skull!
Kardborrbandsförsäljaren och trebarnspappan Lasse är sextio år och bor tillsammans med sonen Jimmy på sitt torp i Östanö utanför Åkersberga.  Foto: TV4

Vidare missar jag ju inte gärna måndagar kl 21.00, då sänds nämligen 2 1/2 män på 5:an.
Hmmm, kanske är jag en TV-bög trots allt...

Jakten på håret

När man blir äldre så händer det något väldigt speciellt just med håret...
Män kan till exempel tappa håret på huvudet men får desto mer i öronen och näsan. Kan växa till gigantiska små buskar, icke på något sätt liknande en skön rosenbuske utan mer åt det skitäckliga hållet. Ofta fastnar det saker i näsbehåringen också, saker man helst inte vill se med blotta ögat och absolut varken på en meters eller 10 centimeters avstånd.
Hår på rygg och axlar kan gärna också avlägsnas och det eventuella överskottet i de nedre regionerna kan också gärna gå till madrassfyll (inte i mitt hem dock) eller något annat kul. Kanske går det att lämna in en påse "bös" på Erikshjälpen - vad vet jag!
Shit, glömde ögonbrynen! De kan bli riktigt buskiga och en del strån kan bli väldigt långa och grova. Urk.

Om man ser till den kvinnliga delen av befolkningen så har ju givetvis vi en gulligare variant av behåring...
Skitkul att beskåda en mysig mustasch på överläppen och gärna ett par långa svarta strån på hakan också. En bortglömd bäver i all sin glans som gärna slinker ut runt trosan är ju bara så himla fint. Varför inte toppa med ett par luddiga underben och riklig behåring i armhålorna?

Det är faktiskt lite jobbigt att bli äldre och upptäcka av en slump, i just precis det där ljuset som gjorde att just jag upptäckte att mina kinder var lite ludna...En liten fjunig mustasch i motljus och hur länge har jag sprungit runt med det där långa hårstrået på halsen?

Ack ja, vilka problem att brottas med i vardagen. Spännande att se vad som dyker upp imorgon. Är inte riktigt läge att börja odla skepparkrans ännu men visst hade det varit kul med ett par "James Onedin" - polisonger?

Håriga kramar

Vårvindar friska

Vilket himmelskt underbart vårväder det har varit idag - när man suttit inomhus och tittat ut alltså...

Så kallt i blåsten och man kände sig så lurad när man bara ville ut och låta solstrålarna smeka ett par stackars blåvita kinder vända mot skyn i ett tafatt försök att uppbåda något slags halleluja-moment över våren!!!!

Men med bra fantasi, våld och vaselin funkar det mesta!
Satte mig i bilen på lunchen, vred på full patte på värmen och körde runt där i solen och blev lite svettig. Perfekt vårkänsla!
Likadant på kontoret jag har jobbat på idag. Stängde in mig på rummet och fläskade på elementet. Tittade ut på den soliga tillvaron utanför fönstret och svettades lite lätt. Perfekt vårkänsla!

Snart ska jag pallra mig hemåt och då är det bara att inse - känn dig blåst! På med långfillsingarna och vintermunderingen för kvällspromenaden med den håriga prylen. Ja, inte bävern utan hunden...

Ha en fantastisk kväll!

Kram kram

Skitsnack

Då var måndagen snart avklarad och även den fylld av händelser som ger avtryck inför framtiden. (Japp, då var filosofen igång igen...)

En fartfylld helg kan läggas till handlingarna. En tripp till Göteborg igen och såklart dyker då frågan upp: - Har du träffat någon där? Ja, massor av trevliga människor men frågan gällde förstås om jag har träffat mannen. Svaret är nääääää, det tror jag inte. Däremot är jag väldigt trött på alla pruttnissar som låter sina slappa arsel ge ifrån sig allsköns vidriga dofter - i baren.

Ja, jag vet att jag minsann inte heller alltid har koll på arslet men i vissa fall så kan även jag dra igen andningshålet därbak. Jag blev så satans irriterad på skitlukten rent ut sagt så en stackars grabb som råkade stå i närheten fick sina fiskar varma. Vilket konstigt ordspråk egentligen - fick sina fiskar varma? Vem fan går omkring med fiskar i byxfickorna och vad var det för temperatur på fiskjävlarna från början? Förmodligen fisljumma...

Inte bara fis pryder barer och utehak idag. Även svettlukten är påträngande emellanåt. Jag undrar vad det är för svin som inte kan se till att åtminstone vara rena och lukta gott när man går ut på lokal. Eller ser man det som ett grovarbete som ska avklaras i baren och ska man grovarbeta får man lukta svett? Hursomhaver, en sådan "grovarbetare" kommer aldrig över min troslinning (lät bättre och mer passande än tröskel), inte ens om gasmask ingår i paketet.

Även på hemmaplan (hann med en runda hemma också på krogen i lördags) spred sig allsköns vidriga dofter. Om jag bara visste vem som fjärtade mest så skulle jag se till att bli hembjuden till honom (såklart det är en honom), och innan detta besök skulle jag koka så mycket grönkål jag bara kunde och fullkomligt frossa. Flera dagar i följd faktiskt för att verkligen få till den rätta aromen. Sen skulle den jäveln få känna på!

Så, då var det ämnet avklarat - för den här gången. Nu hägrar snart sängen men först ska min nyinköpta eltandborste användas. Den är så snabb och effektiv så jag är nästan lite rädd när jag borstar tänderna. Har inte heller fått in den rätta tekniken så det sprutar något alldeles förfärligt, särskilt när man tar bakom framtänderna. Innan uppstart ger den också ifrån sig två snabba pip, nästan som lite "ready for take-off". Men oj, vad tänderna blir rena och fina!

God natt och sov gott

Bokföringen

Kan med glädje meddela att min bokföring nu stämmer! Ett litet jävla fel har gäckat mig under ett flertal veckor men igår kväll så tog jag tag i mig själv och i egenskap av ekonomichef i mitt eget bolag piskade jag mig hårt och skoningslöst till att lösa problemet även om timmen blev sen.
Glädjen när jag till slut upptäckte felet kan rätt och slätt såhär i vårkänslornas tecken, liknas vid ett så kallat "halvt".

Jag har verkligen stor respekt för dessa sifferonanister som dagarna i ända (kul ordval va?) ägnar sig åt siffror.
Visst, jag gillar nummer men inte hela dagarna! Man har ju för fasen ett jobb att sköta...

Idag är jag värd en duktighetsmedalj, en rätt stor sådan också om jag får säga det själv - och det får jag ju!
Har efter arbetets vedermödor tränat lydnad med min håriga kompis. Använt Orbitrekken (!!!!!), gjort armhävningar, visserligen sådana där mesiga när man står på knäna samt stretchat ut mina vader så att jag kanske kunde bli några centimeter längre...

Därför tänker jag belöna mig med ett glas (eller 3) av en god Ripasso. Mmmmmmmmmm- livet kan vara så äckligt ljuvligt ibland.

Kram på er

Vårkänslor i antågande

Hjälp jag tror jag börjar drabbas av vårkänslor!
Vaknade i morse med en konstig pirrande känsla i maggropen och små lyckorus sveper över mig med jämna mellanrum. Luften ute är annorlunda och i morse när jag gick med hunden så var det så otroligt stilla ute, att jag ett tag blev orolig att jag råkat gå upp en timme för tidigt.
Rätt skön känsla faktiskt och nu ska jag banne mig inte kväva den utan låta den blomma ut i sin fulla glans!

Just nu i denna minut så är livet så härligt. Våren är så full av förväntan, värmen som sakta kommer (och regnet), alla blommor som sakta börjar vakna till liv i rabatter och krukor, alla björkar som börjar resa sig mot skyn....(Och annat smått och gott som strävar uppåt).

Helgen som åter igen innebär en liten resa med festligheter och goda vänner. Så här vill jag ha det när livet är som sämst....

Stor vårkram till er alla!

Total lycka

Jag älskar verkligen mina barn innerligt (ja, det gör väl de flesta föräldrar) men ibland kan man bara känna - ohhhhh dear good...)

Efter att ha varit på resande fot hela dagen, suttit i möte i fyra timmar och verkligen försökt vara skärpt (okej, några kommentarer från den undre världen slank såklart ut) och direkt hem, ut med hunden och sedan tjoff iväg till ICA och jag var naturligtvis inte deras enda kund ikväll....
Till detta ska läggas lite feberkänsla (inte typen kåtslag utan den vanliga febern), enormt rinnig näsa och bara helt totalt mosig i hela huvudet.

Kommer in och hela huset bara dunkar av precis den sortens musik jag inte gillar - samma refräng, meningslösa ord som stönas fram till musik, och nu kommer det värsta - på svenska! Upprepas av en vit snubbe som tror han gav den svarte mannen och rappen ett ansikte.
Stinker av rakvatten, doftar i och för sig bra mycket bättre en skit fast det kunde skönjas en liten aning av tonårsbajs i det hela, om inte annat konstaterar man detta när man kollar toarullen. Jag tror tonåringar käkar skithuspapper!

Och då plötsligt händer det!
Han frågar om vi ska äta ihop???? Jamen, säger en lam liten (nja inte så liten) mamma, igår när jag frågade skulle du ju på fest? I påsen har jag 3 hekto färska räkor och dom är fan i mig MINA!

Till slut kunde dock en smart mamma (ja, ibland glänser det till) räkna ut att enda anledningen var att då kanske man kunde få sig en liten öl. Men icke! Visst han fyller 18 år om 1,5 månad men det innebär inte att morsan tänker bjussa på öl. Och tänka sig, helt plötsligt hinner man inte äta med mamma utan måste slänga i sig ett par mackor på stående fot och sedan vips iväg....
Jag älskar verkligen detta kreativa barn!

Den andra sonen bor i staden jag varit i idag och han blev ledsen när mamma inte meddelat att hon befinner sig i regionen (kom hastigt på) och tyckte att snart får du komma hit så vi får gå ut och ta några öl och ha lite kul.

Totalt slut men så ofantligt lycklig. Mötet gick jättebra och jag har häcken full ett bra tag till och det är kul men det allra bästa och det som gör mig allra lyckligast är ändå dessa två underbara grabbar som berikar mitt liv och ser till att blodtrycket aldrig sjunker...

Ha en fin fredagkväll och krya på er! Läser ni min blogg är ni med all säkerhet lite sjuka...

Snorets intåg

Gratis var verkligen gott! Syftar då på gårdagens mingel med käk. Trots detta har snoret idag slagit till med full kraft.
Lite konstig ordning på denna förkylning:
1) Halsont
2) Hosta
3) Snor

Varför just idag? Imorgon ska jag åka utanför 50 skyltarna och förhoppningsvis kamma hem mer jobb och då är det inte kul att se ut som en gammal risig raggsocka i nyllet. Till råga på allt ska jag eventuellt efter detta ta en fika med en snubbe som jag bara mailat med och då vill jag ju såklart se alldeles förträfflig och bedårande ut.

Det där raggsocksliknande nyllet måste helt enkel genomgå någon slags förvandling under natten. Tror att lite rödtjut, en ansiktsmask och en fet nattkräm kan göra susen...

Ha det!

Kram kram

Sågklinga i halsen

Ont i halsen och låter lite som om jag håller på att konvertera över till det manliga släktet.
Det gör jag inte och skulle det bli aktuellt så är den största fördelen som jag ser det att få klia sig i skrevet ohämmat, var som helst, när som helst...och inte desto mindre, hur som helst!

För att återgå till mitt halsont (man kan få halsont av kulpåsen också) så har jag konstaterat att reklamen som rullar nu för halstabletten Mucoangin är totalt helt falsk. Tabletterna hjälper inte ett smack och det känns fortfarande som om jag har en stor sågklinga i halsen eller vad det nu är som killen i reklamen har i sitt svalg. Så det så!

Ha en fortsatt förhoppningsvis trevlig eftermiddag!

Snart ska jag gå hem och fiffa mig lite. Ska gå på mingel och få GRATIS mat och dryck. Gratis är gott!

Kram kram


Emil hade fel

Den där Emil i Lönneberga hade allt fel - grisar kan visst ha roligt!

Jag säger bara:
- dansat som fan
- druckit drinkar - som fan
- inte varit bakfull - det var som fan!
- skratttat som fan
- pratat som fan
- shoppat snabbt som fan (10 minuter = ett par stövlar, inklusive tidsåtgång för betalning)

Vad underbart kul livet kan vara ibland och vad tacksam jag är som känner så många stollar som berikar mitt liv.


Och JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA - hånglat som fan................................

Av hångel är det ingen risk att man kissar taggtråd men jag har ont i halsen - som fan!

Kram kram