Skitsnack

Då var måndagen snart avklarad och även den fylld av händelser som ger avtryck inför framtiden. (Japp, då var filosofen igång igen...)

En fartfylld helg kan läggas till handlingarna. En tripp till Göteborg igen och såklart dyker då frågan upp: - Har du träffat någon där? Ja, massor av trevliga människor men frågan gällde förstås om jag har träffat mannen. Svaret är nääääää, det tror jag inte. Däremot är jag väldigt trött på alla pruttnissar som låter sina slappa arsel ge ifrån sig allsköns vidriga dofter - i baren.

Ja, jag vet att jag minsann inte heller alltid har koll på arslet men i vissa fall så kan även jag dra igen andningshålet därbak. Jag blev så satans irriterad på skitlukten rent ut sagt så en stackars grabb som råkade stå i närheten fick sina fiskar varma. Vilket konstigt ordspråk egentligen - fick sina fiskar varma? Vem fan går omkring med fiskar i byxfickorna och vad var det för temperatur på fiskjävlarna från början? Förmodligen fisljumma...

Inte bara fis pryder barer och utehak idag. Även svettlukten är påträngande emellanåt. Jag undrar vad det är för svin som inte kan se till att åtminstone vara rena och lukta gott när man går ut på lokal. Eller ser man det som ett grovarbete som ska avklaras i baren och ska man grovarbeta får man lukta svett? Hursomhaver, en sådan "grovarbetare" kommer aldrig över min troslinning (lät bättre och mer passande än tröskel), inte ens om gasmask ingår i paketet.

Även på hemmaplan (hann med en runda hemma också på krogen i lördags) spred sig allsköns vidriga dofter. Om jag bara visste vem som fjärtade mest så skulle jag se till att bli hembjuden till honom (såklart det är en honom), och innan detta besök skulle jag koka så mycket grönkål jag bara kunde och fullkomligt frossa. Flera dagar i följd faktiskt för att verkligen få till den rätta aromen. Sen skulle den jäveln få känna på!

Så, då var det ämnet avklarat - för den här gången. Nu hägrar snart sängen men först ska min nyinköpta eltandborste användas. Den är så snabb och effektiv så jag är nästan lite rädd när jag borstar tänderna. Har inte heller fått in den rätta tekniken så det sprutar något alldeles förfärligt, särskilt när man tar bakom framtänderna. Innan uppstart ger den också ifrån sig två snabba pip, nästan som lite "ready for take-off". Men oj, vad tänderna blir rena och fina!

God natt och sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback