Bokföringen

Kan med glädje meddela att min bokföring nu stämmer! Ett litet jävla fel har gäckat mig under ett flertal veckor men igår kväll så tog jag tag i mig själv och i egenskap av ekonomichef i mitt eget bolag piskade jag mig hårt och skoningslöst till att lösa problemet även om timmen blev sen.
Glädjen när jag till slut upptäckte felet kan rätt och slätt såhär i vårkänslornas tecken, liknas vid ett så kallat "halvt".

Jag har verkligen stor respekt för dessa sifferonanister som dagarna i ända (kul ordval va?) ägnar sig åt siffror.
Visst, jag gillar nummer men inte hela dagarna! Man har ju för fasen ett jobb att sköta...

Idag är jag värd en duktighetsmedalj, en rätt stor sådan också om jag får säga det själv - och det får jag ju!
Har efter arbetets vedermödor tränat lydnad med min håriga kompis. Använt Orbitrekken (!!!!!), gjort armhävningar, visserligen sådana där mesiga när man står på knäna samt stretchat ut mina vader så att jag kanske kunde bli några centimeter längre...

Därför tänker jag belöna mig med ett glas (eller 3) av en god Ripasso. Mmmmmmmmmm- livet kan vara så äckligt ljuvligt ibland.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback