Semester dag 3

Inne på semesterdag 3 och jag är fan rastlös!!!!!
Börjar nu verkligen undra vad det är för fel på mig? Funderar på fullaste allvar att skita i min underbara terass där jag kan välja på skugga eller sol, där det fläktar helt lagom, att istället gå in och titta på Smallville???!!!

Har redan hunnit sova ut, ända till halv tio, gått en långrunda i skogen med den håriga prylen och ätit en fantastiskt god frukost/lunch bestående av jordgubbar och hallon, färsk frallebulle och många goda koppar kaffe.

Min älskling har serverat mig en svalkande "spritzer" eller "dagens" som det tydligen heter i Svedala. Det är alltså vitt vin blandat med Sprite. Försöker kömpa mig igenom Henning Mankels "Den orolige mannen" och jag brukar gilla kommissarie Kurt Wallander men i den här boken är han för jävla tråkig. Funderar bara på sin egen ålderdom, död, sin diabetes och minnesförlust. Snart kommer jag väl till hans hemorrojdproblem också för det antar jag att han måste ha...
Jävla Kurt, kunde du inte varit lite mer intressant när jag nu äntligen har tid att läsa?

Ikväll ska vi ha lite kalas och det ska bli kul men det är kanske lite tidigt att börja göra sig iordning fyra timmar innan? Då hinner jag förövrigt bli svettig och blank om näsan, svettig mellan pattarna och om möjligt ännu mer rastlös.

Min älskling säger med medlidsam stämma: - Men ställ dig på Orbitrekken en timme då?
Ja, hade jag inte druckit en "dagens" så hade jag definitivt gjort det!! Men inte kan man motionera med alkohol i kroppen? Så det blir inget med Orbitrekken idag heller (puh, räddad av en "dagens"...)

Nej, jag tar ett par klunkar till och tvingar mig sedan till en stunds samvaro med gnällspiken Wallander och ser om inte rastlösheten försvinner - annars finns ju alltid Smallville.

Varma hälsningar från en sann semesterfirare

Semester på ingång

Undrar om jag som barn led av någon typ av minnesförlust? Jag har nämligen inget minne av denna fästingnoja som tycks dra fram över landet.
Vi sprang barfota i gräset, låg i gräset, kissade i skogen, hade picknick på ängsmark och jag har absolut inget minne av fästingar. Inget minne av att kompisarna hade det heller för den delen.
I övrigt minns jag de flesta andra typer av insekter såsom flugor, mygg och knott, kantat av lite ormskräck.
Media har en underbar förmåga att verkligen få människor att hetsa upp sig. Har svininfluensan i färskt minne som skulle slå ut varenda arbetsplats om inte alla vaccinerade sig. Sedan skulle den svepa fram över landet några månader senare och då skulle man vaccinera sig igen!!!
Någon influensa har jag inte sett röken av däremot florerar det ju ett och annat svin i omgivningen...
Sista arbetsveckan innan fyra veckors välbehövlig vila. Känns nästan overkligt att veta att om några dagar behöver jag inte ställa väckarklockan utan kan vakna av mig själv. Sova middag när jag känner för det och se filmer sent på kvällarna. Sitta uppe på terassen och klunka vin (ja, det är ju i och för sig inget hinder för det nu heller...) men utan att behöva känna paniken över att man måste kliva upp i ottan.
Inga direkta spikade semesterplaner förutom en tripp till storstan. Ta dan som den kommer, läsa och koppla av.
Umgås med min älskling och bara få finnas till och vara...
I år kan det omöjligen finnas en människa som inte har haft fint väder på sin semester. Skulle vara typiskt om det just blev jag. Med tanke på att "Beach 2010" blev lite sent påkommet så är det vassen som gäller om man ska bada. Har inget direkt behov av att fläka ut mig i solen heller för den delen och ska jag bada gör jag det helst på natten, naken, lite lagom ljummen efter några glas vin. Precis det man inte ska göra...såååå moget...
Nu ska jag jobba några timmar till och njuta av vetskapen att min semester är på ingång.
Ha en underbar dag!
Kram kram