Fortfarande kvar

Han är fortfarande kvar - John Blund alltså...
Enda fördelen som jag ser det är att mina nätter är oerhört sköna och det har jag inte upplevt de sista åren. Har sovit så gott i säkert snart en vecka.
Under dagtid däremot är det bra om man inte sover - har jag märkt.
Tänkte med glädje i morse när jag traskade runt med den håriga prylen i morgonsolen att så gammal är jag inte ännu att jag måste gå upp klockan 5 på morgonen och lösa korsord, utan att jag fortfarande vill sova på morgonen.
Sedan slog det mig plötsligt att min morfar utan omsvep kunde slagga till klockan 10 på förmiddagen och han var gammal...Mamma kan säkert sova runt om inget eller ingen väcker henne. Alltså har det inget med åldern att göra - åtminstone inte i min släkt.

Har ont i mina benhinnor och inser helt enkelt att jag har träningsvärk. Det är en kul värk och man inser att något nytt har inträffat och ja, jag har faktiskt cyklat. Finns många andra typer av träningsvärk jag hellre skulle vilja ha...
Mina stackars fötter däremot mår inte bra då jag slarvat med värktabletterna samt gått alldeles för mycket i fel skor.

Igår kväll fick man njuta av Gunvald Larsson igen. I Beck-filmerna är han fortfarande mumsig och ögonfransarna är inte kritvita. Igår var han lite deppig också och då väcktes mina moderskänslor till liv. Okej, en kväll kunde jag tänka mig tillsammans med Persbrant, och en natt och en morgon och ja, varför inte klappa på med ett dygn till när man ändå håller på?

Tillbaka till verkligheten och veckans husmorstips:
Köp ett nytt överdrag till strykbrädan. Min blev så fin och jag kan knappt bärga mig till kvällen då jag får ta mig an min enorma stryktvätt...
Tyder detta på en huslig ådra eller helt enkelt på en formidabel förmåga att inbilla sig saker?

Kram från en inbillningssjuk

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spelar ingen roll om det är en huslig ådra eller en formidabel förmåga att inbilla sig saker, jag kommer gärna upp med mina ton av stryktvätt, för jag har inget av ovan nämda "förmågor".

Kjaaaaaaaaaam från Maggan

2009-03-23 @ 11:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback