Näää, inte nu igen...

Patetisk, ömhetstörstande, stor jävla idiot...
Har återigen gjort en klassiker - mobiltelefon på fyllan. Behöver jag ens säga mer? Varför, varför i hela fridens namn kan inte fingrarna hålla sig borta från de små usla knapparna när klockan passerat midnatt och lite till? Vissa i telefonboken är vana vid att bli uppringda och kan igonerera detta omogna beteende med en huvudskakning (typ Alex som vet att hon ligger först...), andra kan ha lite svårare med det. Särskilt när man är ny i min telefonbok kanske det är mindre kul...

Vad göra mer än att slå sig själv hårt och skoningslöst? Till exempel så kan man se till att ha en så kallad "fyllemobil" med endast 1 eller max 5 nummer inlagda. Dessa nummer ska helst inte ha någon abonnent. Då måste isåfall den vanliga mobilen gömmas på ett säkert ställe innan starka drycker börjar brukas. Vad är ett säkert ställe? Jag känner ingen som kan vara så fiffig som jag, både full och ofull...
Ett annat alternativ kan ju vara att limma fast boxhandskar på händerna men det för med sig andra svårigheter, tex. toalettbesök. Då måste man antingen ha blöja eller helt enkelt en kompis som kan tänka sig att hjälpa till. Vad kallas en sådan kompis - Torky?

Nej, jag kan inte låta ett par timmar på en hel helg förpesta min tillvaro. Har förövrigt varit en duktig tjej i helgen som har tömt min källare och lyckades fylla ett helt hästsläp till soptippen. Där var det full fart en lördag må jag säga! Funderar på att ta med fikakorg nästa gång för hjälp vad mycket trevligt folk där fanns. Alla verkade på så gott humör, förmodligen för att det är skönt och befriande att göra sig av med gammal skit.

Vilket är precis vad jag håller på med - gör mig av med gammal skit. Då kanske det tar sig lite udda uttryck men man ska inte döma sig själv för hårt (tack min kära vän Helen för dina värmande ord igår kväll) utan förstå vad som händer där inne bland alla stormande känslor. En sak är iallafall säker, hellre att det är tumult och kaos bland känslorna än helt dött.
JAG ÄLSKAR LIVET!

Ha en fin dag och ta väl hand om er. Räds inte kaoset och tumultet som kan uppstå utan se det som vägmärken på din färd i livet. Japp, där kom den lilla filosofen fram igen...

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Lotta

Eftersom det där alkolåset f mobil är kvar på planeringsstadiet löste jag o maggan det problemet tillfälligt igår med att man helt sonika raderar de där man absolut inte bör ringa/messa mitt i natten, detta görs lämpligen i god tid innan utgång. Sen finns eniro t hjälp f ev återställning

dagen efter. P&K

2009-03-30 @ 13:22:41
Postat av: Alexandra

Ja....inte alltid roligt att kolla i "SKICKAT" suck...och man ska vara över 30 nu...märks inte.



Kram

Postat av: Anonym

Gud vad skönt med människor som verkligen förstår detta beteende och framförallt dess konsekvenser - skam, förtvivlan, ångest, en längtan efter ett kall gevärspipa mot gommen etc etc...

2009-04-01 @ 14:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback