Vilket aptråkigt inlägg...

...det förra var. Får verkligen liva upp det hela med ett nytt. Kände själv hur ångestfyllt det kändes med bara sjukdom och elände. Fast...idag har snoret börjat sin bana ut genom näsan, hostan håller i sig och lite lagom småljummen sådär överallt.

C har varit ute på ännu en inköpsrunda. Förmodligen mår han bättre eller så vill han slippa en sjuk och gnällig knubbsäl...

Ny juicepress inköpt. Alltid kul att shoppa lite och för stunden mår man ju definitivt så mycket bättre! Hur som helst, vi behövde iallafall en ny.
Stor som bara den men väldigt effektiv och när man läser bruksansvisningen tror man inte det är sant då följande rader uppenbarar sig under rubriken "varning":
-Apparaten är inte avsedd för användning av personer (inklusive barn) med olika funktionshinder.

Va??!!! Hur tänkte man vid den formuleringen eller tänkte man alls? Så om man tex. har benprotes så får man inte använda en juicepress? Gäller det också om man saknar ett lillfinger, har synfel eller opererat bort äggstockarna? Vad är ett funktionshinder när det gäller en bruksanvisning av en juciepress, där du måste pressa frukten mot en grej för att få ut juicen?
Inte direkt så farligt att man behöver dra på sig svetshjälmen.

Fattar också att det inte går att skriva följande:
-Apparaten är inte avsedd för användning av personer som är lite dinga i kolan (inklusive barn).

Men något annat hade man väl kunnat hitta på? Skitsamma, C får använda pressen och har gjort nyttiga apelsindrinkar idag som jag har spetsat med honung. Här är det verkligen söndagsparty!

Har plöjt mig igenom Liza Marklunds "En plats i solen" och den var verkligen bra. Man bör nog ha läst "Livstid" innan men absolut inget tvång. Har varit lite trött på den där truliga journalisten Annika Bengtzon men nu börjar hon mogna till och har lugnat ner sig lite. Väntar på att den sista boken ska komma som pocket, är så himla jobbigt att ligga ner och läsa ur en tegelsten. särskilt nu när jag är så sjuk...

Facebook är världens bästa när man är sjuk. Ladda bara upp att du ligger nedbäddad så vips får du en massa krya på dig meddelanden. Kändes helt underbart för en sådan som jag, som tycker så fruktansvärt synd om mig själv just nu.

Nu ska jag byta läge från soffan till sängen och hoppas på att jag mår lite bättre imorgon.

Kram kram från bacillikum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback