Känslostormen från Ullared

Tillbaka efter ett underbart avkopplande dygn i Ullared! Vet inte när jag kände mig så avkopplad och lycklig sist.

Har världens underbaraste syster som skänker mig så oerhört mycket glädje och kärlek. En underbar barndomskompis som har ett alldeles eget rum i mitt hjärta - för evigt. Sedan kryddar vi det med hennes lillasyster som också råkar vara syrrans barndomskompis. Snacka om kvartetten som inte sprängdes!

En bil som redan vid avfärden var proppfull och inte det blev det mindre av alla Gekås påsar. Fullproppat!
Bara få sätta sig i baksätet och glida med, så underbart.

En liten gullig stuga några minuters promenadväg från Ullaredsgettot. Vin, fniss, shopping, lite mer fniss, asgarv och ett par rejäla brakskitar - klart som fan man mår bra idag!

Vet inte när jag var så i nuet sist. Bara glida omkring utan någon tid att passa. Lite mobiltelefonkontakt då och då. En snäll syster som tålmodigt kom och fiskade upp mig med jämna mellanrum när jag gått vilse i kundvagnsträsket.

Glädjeruset att se varandra då och då ilandes runt för att göra superklippet, alla lika glada och upprymda. Att komma ut från toan och se sin syrra snällt stå och vänta med kundvagnen. Sammanstråla för en bit mat och en kall öl. Alla gör precis vad som faller en in och inga måsten.

Bara njuta och få rå om varandra. Inget går upp mot en spontan go kram från sin kompis som man inte träffar så ofta. Att prata lite minnen och inse att man fortfarande är lika knäppa.
Mysigt att krypa ner i sängen och småviska lite innan man somnar.

Ja herregud, vad jag är tacksam idag. Att efter denna vitaminkick få komma hem till sin älskling och leverera ett par Superman-kallingar och känna, att man ta mig fan har allt som behövs i hela världen!

Att dessa rader levererades till tonerna av Ranelids "Mirakel" får visserligen mitt resesällskap eksem av...

Jag säger dock som min morotsfärgade man - om kvinnan säger nej till mannens säd i 60 år kommer hela mänskligheten att dö ut - och vad fan händer då med Ullared? (Ja, det sista om Ullared var inte med i låten).

Nu måste jag nog byta låt så inte C får ett kryptonitspel och tar på sig sina nya supermankalsonger och flyger iväg.

God natt och trevlig helg!

Kram kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback