Hur mycket snor får det plats?

Ja, hur mycket snor får det plats egentligen?

Vaknade imorse med världens dunderförkylning, så något besök på kontoret blev det inte.
Var dock tvungen att ge mig ut en sväng idag till Apoteket och införskaffa mer hostmedicin och fler böcker. Kände mig som en kringvandrande amöba och fick ta del av folks förargade blickar när man nyser och hostar om vartannat. Visst, kan förstå dom för jag tycker själv att det är lika äckligt när folk nyser och hostar omkring mig i affärerna. Försökte ändå sköta mig och hålla mig undan när de värsta attackerna slog till men visst fasen var jag ett bacilluskmonster!

Idag har det verkligen varit en kalasdag. Vaknade som sagt med en dunderförkylning och var som sagt tvungen att ge mig ut ändå. Inte bara för att handla, städerskan skulle också in och göra sitt. Vilket i och för sig var välkommet men jag hann inte gömma alla prylar som får plats i stjärten, så idag kan hon ha haft en kanondag!

Just idag, då bestämmer sig tarmpaketet som varit i vila i tre dygn, för att nu jävlar ska vi köra igång! Magras på detta - hur fantastiskt kan det bli? Jag säger tre sekunder, tre sekunder från att det hade gått käpprätt åt helvete. Nu är det dock ändå så att allt under en matsked räknas som en fis...
Klarade mig - måttet rågat dock...

Tror inte städerskan hörde avgrundsvrålet när måndagens middag gjorde sorti. (Söndagens middag hade nämligen redan gjort sitt...)

Som extra grädde på moset är ansiktet som en egen levande organism. Nya finnar ploppar upp hela tiden och som kronan på verket kröns nu köttbullsfejset av en röd svullen näsa.

Men, mitt i allt elände är jag fortfarande lycklig! Våren är på inmarsch, det är ljusare fler timmar på dagen och med Teena trosskydd kan man nysa säkert!

Och det viktigaste av allt, en influensa är ett litet problem och går över. Imorgon är en annan dag och då kanske man har fått lunginflammation!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback