Vi är tillbaka!

Äntligen är vi här och första dagen är avklarad. Trots storm kom vi iväg nästan som vi skulle och det var tur att vi åkte över bron tidigare än beräknat och sov i Danmark. När vi körde över blåste det 23 sekundmeter och vid 25 stänger de bron. Det är inte Ölandsbron jag pratar (för ev. retards) utan Öresundsbron. Vi är också i Indien och inte på Indiska.

En härlig dag och hittills utan en tillstymmelse till magras men det är en tidsfråga, jag vet...
Arslet har gått i baklås och när det släpper vill det till att en toalett är nära mig. Går inte en meter utanför hotellet utan mina våtservetter intim. Vill och kommer att vara beredd på "the big bang".

Det har spridit sig som en löpeld bland personalen att vi är tillbaka och många händer har fått skakats idag. Till och med hotelldirektören själv snokade upp oss och hälsade oss välkomna tillbaka.
Lunchen tog vi på stranden och vågade oss på en ny rätt tack vare Gordon Ramsey´s matlagningsresa i Indien. Ibland är det bra med TV. Det slank ner Pakora, vitlöksfriterade räkor och naturligtvis Naanbröd.

Vi har bestämt att tuffa till oss beträffande maten (oh my good) och till frukost åkte det ner kikärter i någon curryblandning tillsammans med indiskt bröd. Gott? Ja, förutom konsistensen på kikärterna var det riktigt gott och kryddstarkt.

Vi har lyckats med att få ett husdjur också och det är så jävla typiskt att det just måste hända mig som är paniskt rädd för insekter och annat skit. En ödlejävel har naturligtvis parkerat sig i vårt badrum och att fånga den är ju lätt!

C var snäll och bad en av personalen som dök på oss och undrade om allt var till belåtenhet, om de kunde göra något åt den wizard vi har i barummet!!! Med något förbryllad min lovade hon att åtgärda detta efter min uppmaning "maybe you can shoot it"?
När hon gått säger C, ödla heter inte wizard va? Nä, inte direkt. Kul att veta att de nu försöker skjuta en trollkarl i vårt badrum...

Men, allt är så underbart och imorgon blir det en timmes massage följt av ett ångbad i en tunna. Precis som i en tecknad film sitter vi där i varsin trädlåda och blir kokade. Sedan är vi rustade för en rejäl solbränna och rensade inkrom (förutom tarmen då men det kommer...).

Jag bara älskar Goa och det känns precis som att komma hem och vi njuter så vi nästan storknar!

Kram kram från paradiset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback