Pensionärsjävlar och jesusbarn

Herrejävlar, nu var lugnet som bortblåst!!!
Här kommer man hem och tror man bor på Manhattan så snart man sticker ut snoken. Nu är det ena höghuset klart på ena sidan om oss och i helgen har de boende flyttat in. Ett litet fik är också öppnat mittemot oss så nu är luften fylld av pensionärsjävlar. På lunchen var det tre som inte fattade att fiket låg mittemot utan ryckte i vår ytterdörr. Bra på ett sätt för hunden har nu full sysselsättning med att skälla ut dom. Förmodar att den håriga prylen har haft fullt upp idag när det hade premiär.

Svårt att se var fiket är med tanke på att de har stora panoramafönster som man tydligt ser in igenom och där finns det många små bord och stolar. Varför måste man då stå och glo in genom våra fönster?

Ja, lugna er, när mina PMS-besvär sätter in om en vecka eller två så kan det hända att en pensionär har letat fika för sista gången...

(Ska publicera lite bilder från Goa men inte idag. Idag vill jag hellre vara lite syrlig).

Denna veckans "Halv åtta hos mig" till exempel, där jag lider i allra högsta grad med stackars Staffan som verkar vara den enda normala i sällskapet. Varför måste religösa (inte alla förstås...kan finnas något undantag), vara så in i helvete präktiga? Dåren igår bjöd på äppelmust till maten och en fjantig tomatsoppa gjord på burktomater!!! Ändå har han mage idag att gnälla på att Staffans svampsoppa inte var så märkvärdig. Idiot!

Små käcka tjejer som fnittrar förtjust och till och med fick lite vin idag. Nu har dom verkligen fått något dom kan prata om i församlingshemmet. Jag ryser...käck, det är verkligen inget bra ord i min värld.
Nej, nu hejar jag på Staffan och hoppas de andra tre "Jesus wanna-beerna" kammar hem jumboplatsen.
Heja Staffan!!!

Nu, dags att krypa ner med en spännande bok. Rekommenderar just nu Kristina Ohlsson. Thriller i toppklass!

God natt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback