Att fotografera

ja, det behöver vi nästan inte göra för allt ser likadant ut som för två år sedan. Men ikväll har vi kollat in solnedgången på stranden och kostade på oss att knäppa en färsk bild.

Tredje dagen och idag har jag kommit in i semesterkoman. Sovit i solstolen på stranden i skuggan av palmblad. Har redan läst två och en halv bok och ångrar att jag inte tog med fler men jag kanske kan läsa dom en gång till upp och ned.

Jag säger bara, fy fasen vad vi har det bra!



Träffat en del trevliga människor och idag har vi pratat med ett engelskt äldre par som har hus härnere sedan 15 år tillbaka. Det går inte att äga hus här utan man hyr på kontrakt från 12 månader och uppåt.
Nu hoppas jag att de tyckte vi var så trevliga att de bjuder hem oss...Är nyfiken på hur det skulle vara att hyra härnere och kanske kunna vara här några månader i sträck. Kanske inte just nu men någongång, om man har tur, går man ju i pension eller så springer hästjävlarna in en hygglig summa. Drömma är ju iallafall gratis.

Detta är utan tvekan paradiset på jorden. Lugnet och värmen och det härligt avslappnade tempot. Jag är helt enkelt förälskad i Goa och jag tror C känner detsamma.
Den stollen går varje dag utefter stranden så fötterna är fulla av blåsor. Men en riktig karl gnäller ju inte och han tiger och lider. En duktig man...

Imorgon ska vi se om inte jag också kan hällas ur solstolen och börja promenera lite.
C är så orolig att jag inte ska bli brun och kollar hela tiden om jag fått några ränder efter bikinin, eller så är det förevändning att få kolla in lökarna...

Nu dusch och sedan pang på lite indisk mat som kan ge ett väldigt sargat rövhål om man har osis. Det är lite som att spela rysk roulette.

Ha det underbart!

Kram från Goa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback