Reseskildring från Goa

Nu ska jag börja min reseskildring från Goa, Indien som avsevärt skiljer sig från min reseskildring från sommarens resa till helvetet i Hevic eller vad fan det nu hette. (Se tidigare blogginlägg från juli 2011).

Att komma tillbaka till Goa är som att komma hem. Eller till sin sommarstuga. Synd att resan dit är så lång eller kanske är det tur, så att man verkligen hinner längta.
(Eftersom jag är så urkass på det här med teknik så föreslår jag att ni googlar på en karta över Södra Goa och hittar Arrosim Beach, som vi nu kommer att befinna oss på).

Nedan ser vi årets "shack" eller restaurang. Eftersom alla shacken på stranden inte har permanent bygglov får de endast finnas under perioden november - april. Sedan kommer Indiens sommar "monsunen" och då är det vatten här. Från havet vill jag bestämt tro.

Svårt att förstå att här serveras man den mest underbara mat från en meny som innehåller säkert hundra olika rätter! Vet i fan hur det går till och skulle inte kolla in i köket för alla pengar i världen, för då vet jag att jag aldrig någonsin skulle äta här igen. Nu har vi inte hunnit igenom alla rätter på menyn men i år har vi varit tuffa och verkligen prövat på. Efersom Anthony som driver shacket nu ingår i vår vänskapskrets så frågar vi utförligt vad rätterna innehåller. Har till och med lagat en rätt hemma som smakade förträffligt men såklart inte alls som här i vårt underbara shack!



På bilden nedan har vi fångat lite andra nya vänner, så kallade långliggare...
De tyska bögarna, Margret och lite annat löst folk. Baren som skymtar i bakrunden visar vem som fått tillståndet till årets shack (men de som fått tillståndet syns aldrig till). Indisk maffia?
På baren finns också en lista på den uppsjö av fantastiska fruktdrinkar, både med och utan alkohol, som är så färska när du får dom i handen att man nästan hör hur apjävlarna skriker när bananerna plockas.



Nedan ser vi resterna av en typisk strandjulgran. Överallt hänger det kulörta lampor, ljusslingor, stjärnor och annat totalt skitfult julkrafs som bara blir så underbart här!


Nedan toaletten på stranden som jag lyckligtvis inte behövde besöka i år. Hallelulja!!!
Så fort magen började yra så petade jag i mig en tablett köpt på det lokala apoteket och se då avstannade det hela. Inbillning eller verkan? Skiter i vilket, bara jag slapp/slipper sätta ner arslet på dessa toaletter...


Detta får räcka för idag. Fortsättning följer...

Tar så himla lång tid att ladda ner bilderna och nu har jag en julklapp som väntar på mig.
En keyboard som jag måste lära mig bemästra!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback