Gubbrövar

För att jämna ut oddsen lite från förra inlägget om tantarslen har jag nu gjort en lite mindre studie av gubbarslen.

De är faktiskt inte heller så himla kul. De har nämligen inte någonting alls därbak. Bara en bit pösigt tyg som hänger i en livrem??? Vill inte ens tänka på hur det ser innanför det pösiga tyget...

Kan inte stoppa det men ordet elefantröv ploppar upp. En bit slappt skinn som bara finns där som ett påtvingat och hastigt påkommet avslut av en rygg.

Jesus, vad är det som händer med bakdelarna på ålderns höst?

Här sitter jag och skriver om hängrövar när vi fått en liten prinsessa och allt idag. Hela Sverige sammanstrålar i en unison hyllning och helt plötsligt är kungens kaffeflickor ett minne blott.
Visst är det kul att de har fått barn men jag kan inte fatta vad det är som driver människor att idag gå ut och köpa babykläder till den lilla? Till en unge de aldrig kommer att få lära känna, inte snusa på eller inte ens komma närmare än en bild i Hänt i veckan? Vidare alla andra stollar som idag har ringt in till diverse radioprogram och pratat in grattishälsningar till Victoria och Daniel?

My good, sådant skrämmer mig - mer än hängarslen, faktiskt.

Nu ska jag ge mig på en ny bok och försöka lugna ner C som idag har bokat en 3 veckors resa till Indien till jul! Han är så uppspelt och vill börja packa redan nu men jag talar till honom med lugn och fast stämma, och förklarar att först ska vi ha njuta av en lång härlig vår, en regnig sommar och en deprimerande höst. Sedan ska vi dra igen!

Kram kram eller "the änd"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback