Goa del 2

Ja, då ska vi försöka få till lite bilder igen från stranden.
Först har vi ett gäng besökare som dyker upp lite då och då. Alltid i grupp och aldrig någon kofösare med. Vet i fasen hur det går till men dom verkar liksom bara bo där lite varsomhelst...


Nedan ser vi knubbsälen parkerad på "kontoret". Så heter det nämligen här. När man har ätit sin lunch och ska rulla tillbaka till solsängen, ler man lite fånigt och säger till de andra slappisarna: "Time to go back to the office".



Ja, det är synd att säga att stranden är fullpackad av folk. Det är precis detta som är grejen, det folktomma, fridfulla och den behagliga temperaturen under palmbladen. Höra vågorna som oftas är ganska höga slå mot stranden, inga ungjävlar som vrålar, i värsta fall en full ryss som gastar till.



Sitta på stranden runt 18-tiden och se solen gå ner - det är så magiskt och vackert. Trots att man inte gjort ett skit på hela dagen (fast det har man ju egentligen men kanske inget viktigt, fast det är ju viktigt - ja, ni fattar...), så känner man sig så nöjd över dagen som gått och längtar redan till morgonen.



Ja, nu orkar jag inte ladda upp fler bilder ikväll. Måste öva på min Keyboard för nu har noterna som jag beställt kommit.

Kan också passa på att delge er ett hett tips. Har ju som bekant städerska emellanåt (ja, helt vitt - inget svartjobb här inte) och innan jul blev jag lite sur för de satte upp tid fast de inte var här. Då kläckte min kära kollega en sak jag själv funderat på - att det är nog fan bäst att gömma vissa grejer här hemma nu när hon dök upp igen. Vilka grejer då tänker någon säkert, TV-apparaten eller? Nä, alla har väl hört talas om hämnaren som använde tandborsten till att städa toan med? Följdaktligen för att undvika hämnd har jag gömt allt som får plats i stjärten! 

Så - har ni retat upp städerskan så se för fan till att gömma allt som kan få plats i stjärten!
Tar en stund men det kan det vara värt. Teskeden jag stoppar i munnen ska inte ha varit i mumindalen, det är då ett som är säkert...

God afton - nu ska det spelas!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback