Spotify

Jag är med i matchen - ingen stor "polarkaka" i fickan här inte! Nu kör jag Spotify i telefonen och behöver inte skämmas när jag är ute och traskar. Inget mer smygande bakom buskar och träd för att byta CD-skiva utan jag "slaijdar" som alla andra med fingret över mobiltelefonens display!

Hunden har haft en spännande skogspromenad idag. Frågan är när hon hämtar sig?
I skogen där ingen ser mig kan jag gå i takt till musiken - precis hur jag vill!

Har kört min egen "silly walk".

"Den siste mohikanen" med Little Gerhard funkar alldeles utmärkt att traska på till. Likaså till en upphottad discoversion av "The lions sleep tonight" men till "Lyckliga gatan" med Anna-Lena Löfgren började det balla ur. Stegen blev vääääldigt långa och hunden trodde jag dummade mig och blev alldeles vild av glädje och sprang runt som en ja - hund...

Förstår att jag måste bygga om min spellista lite eller till och slå till och skapa en ny! Alla låtar som jag har laddat ner har nog inte skett med ett solklart sinne. Vissa låtar känns väldigt mycket "bag-in-box". En del kan jag till och med utläsa att där har det nog slunkit ner en och annan Tullamore Dew också.

Herregud vad underbart det är med tekniken, när det funkar! Nu ska jag köpa en liten sladdjävel så jag även kan "spotifya" i bilen.

Fick såklart lite hjälp av sonen som skulle på bio med några kompisar. Han tyckte förövrigt att mina tajta träningsbyxor var ursnygga - eller hur var det nu han sa?

Men den stackaren har ju sett sin mamma både med och utan kläder. Tycks ändå ha klarat sig hyfsat och går man på bio för att kolla in filmen "Kvarteret Skatan" då känner jag att någonstans har jag iallafall lyckats.
Skulle däremot vara väldigt orolig om han skulle gå och titta på en Lars Norén-pjäs med odlat pipskägg och manschesterkavaj.
Gärna i kombination med närodlade kalsonger och obesprutade armhålor.

Nä, nu måste jag snart knyta mig så jag orkar upp och traska imorgonbitti. Har fler låtar att testa och först ut klockan 06.00 imorgon är James Brown och "Sexmachine". Ska bli oerhört spännande att få uppleva och se hur benen kommer att pinna på till den. Vet redan att "Don´t bring me down" med ELO kommer att funka för jag är ju sååå himla musikalisk!

Hundafan, håll i pälsen - snart är det dags igen!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback