Långpromenad

Har äntligen fått gå själv utan den håriga prylen ikväll. C tog med henne till skogen och jag kunde gå med musik i öronen utan att behöva stanna för att kissa och bajsa. Ja, inte för att jag brukar stanna och göra det flera gånger under promenaden men hunden brukar vilja göra det.

(Visserligen hade jag kunnat stanna för att bajsa men ibland funkar tack och lov slutmuskeln).

Hippfaktorn var nog inte så stor med tanke på att min Mp3 spelare är stor som en polarkaka och i ryggfickan hade jag CD-fodral för att kunna byta CD under promenaden. Lite skämmigt och jag kollade noga innan jag tog upp "polarkakan" för musikbyte.

Älskar min gulliga hundafan men ibland är det faktiskt skönt att slippa henne. Särskilt nu när det börjar närma sig löptid och det känns som om hon sitter fast mellan skinkorna på mig. Om det fanns ett pris för "hundiga" stalkers hade hon vunnit lätt just nu. Blir alltid väldigt tykänslig några veckor innan. (Hjälp, vilket gammalt töntigt ord).

Börjar så smått "ägga" upp mig inför helgen och några extra dagars ledighet. Ska använda dem till att gå en runda med hund och en runda utan hund per dag. Eller kanske bara en långrunda per dag - vill ju inte slita ut mina nya gympaskor...
Hursomhelst, oavsett väder så ska jag nu fortsätta att komma i form efter influensa och en lång vinterdvala.
Min kamp för att bli ett pigge-piggsvin fortsätter oförtrutet...

Jag är ju en fena på töntiga ord idag!

Nu får jag nog avsluta för att krypa till kojs och inmundiga min nattliga sömn för skönhet och välbefinnande.
Som vanligt ska jag torrhosta mig igenom några timmar för att sova som en stock precis när klockjäveln ringer.
Men den lilla torrhostan är den sköna efterslängen på influensan, har jag sport (nej, fanns det fler på lager...) och det är bara att lida vidare och låta hostan ha sin gång.

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback