Våren är här!

Ja då är våren verkligen här. Nu har de spetsrövade kommit ut i sina färgglada fantomenkalsonger och bara ääääger vägen. Det är inte, har aldrig varit, kommer aldrig att bli häftigt med en kolonn av cyklister!!!!

Det är häftigt, har alltid varit häftigt och kommer för alltid att vara häftigt, när en kolonn med motorcyklar drar fram.
Säger som min oranga man (Ranelid), så är det!

Även insekterna har vaknat (tyvärr) och snart är min härliga "älglopssrunda" ett minne blott. Fattar inte varför det är så satans mycket älgloppor där för jag har då aldrig sett röken av någon älg. Ja, älgar har jag såklart sett då jag är ett gammalt skogstroll som sedan tolv års ålder funnit min tillflykt till skogens lugn.

Särskilt idag när jag i princip hela rundan går och pratar i mobilen...
Får verkligen säga till mig ibland att lugna ner dig, lägg undan mobilen och titta dig runt och njut av naturen och andas!

Måste fixa till en ny spellista på Spotify för nu är jag innerligt trött på Anna-Lena Löfgren, Sean Banan och Albert Hammond. Krävs ingen större raketforskning att inse att den spellistan verkligen har spelat ut sin roll...

Skulle gått till gymmet ikväll och väckt några muskler till liv men som tur är (eller vad tråkigt menar jag), fick min träningskompis förhinder. Ja, innan dess hade vi förvisso redan bestämt att skita i gymmet, ta en promenad i det fina vädret - till något ställe och ta ett kallt glas bubbel. Inte för att jag är en bubbelmänniska men min kompis. Tror inte riktigt att hon räknar "bubbel" som alkohol och därför blir det liksom legitimt att "sippa" det ofta.

För champagne sippar man, öl häver man och vin dricker man. Så det så!
Snaps snapsar man och en shot räknas inte för den ingår i ölen...

Nu ska jag ladda inför morgondagens "afterwork" med vänninorna bortifrån. Kanske tar jag ett tag med lite stryktvätt eller så gör jag som vanligt, tittar på den, suckar och stänger dörren.

Ha en underbar kväll!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback