Påskfinal

Efter några sköna lediga dagar med sovmorgnar tänkte jag avsluta påsken med lite mysig barnfilm i soffhörnet.
Jo, jag tackar - Narnia och kung Casparian. Värsta massakern där ungar, möss och dvärgar slaktar fiender för fullt.
Så klart slutade det lyckligt och sockersött så nu har jag lipat också...

En skön påsk med varierande väderlek. Har dock lyckats pricka in mina promenader i någorlunda torra perioder men jävligt blåsiga.
Trevlig påskafton med underbara vänner och många härliga skratt. Det är så skönt att aldrig behöva ha tråkigt med sina vänner! God mat där vi körde lite blandat. Några hade förrätten, vi som värdfolk huvudrätten och några andra körde efterrätten. Det blir inte jobbigt att ha fest, alla bidrar med något och lite spännande att inte veta vad som bjuds. Såklart smakade det utsökt och även den indiska Honeybeen till kaffet slank ner...nåväl en del kanske tyckte mer eller mindre om den.

Idag har vi förgyllt Elmiamässan med vår närvaro. Elmia Custom Motor Show. Perfekt dag att gå på med tanke på att alla överförfriskade bondlurkar med rockabillyfrilla gjorde sina besök under fredagen och lördagen. Mycket kul att titta på men jag kan inte för mitt liv fatta varför man lägger ner sin själ i en fisig Volvo 740, eller sossecontainer som de kallades när de släpptes ut? Kanske kommer man en dag att tycka de är lika gulliga som VW bubblan men jag tvekar på det. Skönt att vi alla inte är lika och jag är faktiskt glad att just jag inte fått för mig att "hotta" upp en 740...än...

C blev vansinnigt förälskad i en Trike (motorcykel med tre hjul som man kör på vanligt B-körkort). Har ju tänkt att sälja min hoj i år men samtidigt är jag ju lite sugen att brumma på ett tag till. Köpte iallafall ett par nya fräcka MC-glasögon och nu saknas det endast ett par nya brallor som kan omsluta min övergödda kropp. Funderar på ett par chapps då jag hela tiden tänker, att nu jävlar ska jag gå ner i vikt! Ett par sådana kan man ju ha även om några pannor skulle rinna av kroppen.

Imorgon är det nytt liv som gäller igen, o igen, o igen,  och vi håller igen på kolhydraterna och fortsätter med promenaderna. Imponerad att jag verkligen orkar hålla på med detta livsprojekt och hela tiden är så full av hopp inför varje nystart.

Ser nu fram emot en trevlig arbetsvecka och en fredag med utgång tillsammans med ett gäng vänninor "hemifrån". Vackert väder kan jag inte råda över men ett positivt sinne och glada tankar kan jag iallafall försöka mig på att ha!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback