Födelsedag

Idag fyller jag år och det är så härligt när man får frågan om hur det känns?
Ja, hur ska det kännas när man fyller år?
Det är en trevlig dag, man blir uppvaktad, frukost på sängen, födelsedagsnyp, får bjuda på tårta, öppna paket och svara på trevliga gratulations-sms och mail. Klart som fasen att det känns bra eller ska det kännas något annat? Jag menar att man just blir ett år äldre?
Funderar på om jag skulle svara:
- Jo, det känns bra för nu har jag krympt 5 mm sedan förra året. (Man krymper nämligen när man blir äldre, bara på höjden dessvärre, bredden verkar intakt...)
- Det känns skitbra för nu börjar det verkligen hända grejer i fejset. Hårstrån som dyker upp när man minst anar det och härliga rynkor som ingen foundation i världen kan täppa igen.
- Allt är underbart! Väntar med spänning på klimakteriet, vallningar och ännu mer humörsvängningar.
- Åh, jag är så glad att vara ett år äldre! Underbart när knäna börjar hänga, röva som är en förlängning av ryggen med ett hål i och att huden inte längre är så elastisk. Skönt att det tar en styv timme på morgonen innan kuddavtrycket har lämnat kinden...
My good, det känns bra att bli ett år äldre! Men visst kunde det gå lite långsammare!
Ha en underbar kväll, det ska jag!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback