En gång fyllde jag år två gånger

Hjälp vad tiden går. Det är väl så när man blir äldre.
Jag och C har iallafall bestämt att vi ska fylla år varje vecka ett bra tag framöver, så i lördags morse fyllde C år igen och fick frukost på sängen. Jajamensan, ett paket också.
Idag fyllde jag år igen och fick frukost på sängen och såklart en present. Fast det där med presenter ska vi skippa för det blir så dyrt.

Jag har verkligen shoppat denna månaden - helt hysteriskt. Nästan så jag har tänkt varje gång ett köp har gått igenom att det kanske är så som många barn tror, att man bara går till en apparat och hämtar pengar. Nu vet jag tyvärr bestämt att fallet inte är så och nu råder totalt köpstopp i tjockatantens liv.

Men herregud, vad roligt det är att handla! Jag njuter inte bara för stunden utan flera dagar efteråt, ja till och med upp till en vecka kan jag känna mig salig över mina inköp.
Förutom ett hysteriskt klädhandlande så har det även blivit en tavla och en kaffemaskin och då snackar vi bara denna veckan. Men nu är det roliga slut och det lilla magiska plastkortet ska få vila sig i form. Men det har varit underbara veckor!

Har fått lite högt blodtryck och kämpar nu igen (o igen, o igen, o igen) med viktnedgång. Har inte druckit ett endaste glas vin eller annan alkohol heller för den delen på två veckor. Börjat med GI idag (igen, o igen, o igen) och gör nu ett riktigt allvarligt försök att komma ner några kilo. Min duktiga träningsperiod lackade ur lite i samband med förkylningen förra månaden och det behövs inte så mycket för att man ska halka tillbaka till soffträsket.

Som tur är så ger jag aldrig upp och jag är riktigt glad över att jag är så korkad och verkligen känner det som om det är första gången i mitt liv jag gör en kraftansträngning och försöker gå ner i vikt. Varje gång är jag lika taggad och fullständigt övertygad om framgångsrika resultat, fast denna gången vet jag med tanke på min lilla satsning i våras (Beach 2011), att det faktiskt går att få resultat på relativt kort tid om man samtidigt tränar. Detta magiska ord, träning...

Gav C ett par träningsgummiband i det senaste födelsedagspaketet och när vi tittade i instruktionsboken sa C uppgivet: Varför ser alla så lyckliga ut när de tränar?

Håller med, varför? Jag tycker det är vidrigt men känslan efteråt är skön. Imorgon ska jag testa något jag aldrig gjort förut - Zumba. Spännande och kanske tycker jag faktiskt att det är kul.
Så nu måste jag fortsätta att sy på min lilla dansklänning. Tänkte mig en tajt kreation lite som den döende svanen men jag har kryddat den lite med röda toner så det känns lite eldigare...

God natt och dröm söta drömmar om mig i tajta trikåer som svävar över dansgolvet. Tänk inte duns, duns, duns utan mer swich, swich, swich...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback