Lögner är skit

Fortfarande hatar jag när folk ljuger för mig. Hur fan ska man undvika att bli utsatt? Ibland önskar jag en off-knapp som jag kan trycka på när jag vill. Kanske är det en sådan knapp man måste intala sig att man har?

Isåfall tänker jag intala mig att jag har en sådan knapp NU.
Vita lögner - okej, kan vara nödvändigt men att lova saker som man sedan inte håller - är inte okej. I min värld är det att ljuga.

Så snälla, lova mig aldrig något du ändå inte tänkt hålla för det gör mig ledsen, besviken, arg, totalt känslokall och det tar så fruktansvärt på min självkänsla.

Inga mer tomma löften tack. Ägnar hellre tiden åt att glo in i arslet på en dresserad apa eller nåt annat som åtminstone kan få mig att le...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback