Gäsp, denna trötthet...

Känner hur det börjar droppa lite ur näsan och visst vore det kul med en liten förkylning?
Mörkret är vidrigt men jag vet att spektaklet inte ens har börjat. Vet att det kommer att regna vertikalt och vinden kommer att kyla ner mig ända in i benmärgen. Vem fan uppfann denna årstid? Är det den där jävla Vivaldi? Han kunde väl lagt av efter sommaren.

När jag kommer hem från jobbet är det en ren tvångshandling som tvingar mig ut på promenad med hunden. För mörkt för att träna henne, alltså är man hänvisad till enbart helgerna.
Sedan ska man äta (nyttigt) och efter det så bara dör jag i soffan. Efter "Halv åtta hos mig" på TV4 är jag redo för sängen. Några minuter med en bok och sedan är det godnatt. Vilket liv...

Imorgon kväll ska jag gå på Zumba igen. Hoppas jag inte somnar på vägen dit.

Nej, nu känner jag att det är hög tid för en weekend i Köpenhamn eller något. Måste bryta mig ur denna hösttrestess och vidga mina vyer. Så får det bli!

Nu sängen, är ju uppe på övertid för sjutton. Måste dock bädda rent först. Känns som att bestiga Mount Everest...

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback