Regn och tacksamhet

Nu är datum och inbjudningar utskickade till vårt öppna hus med inflyttningsmingel. Om vi nu har missat någon så hoppas jag att den eller de personerna hör av sig. Vill ha huset fullt med många gäster som tvingas ringa på med näsorna då händerna är fulla av inflyttningspresenter...

Helgen har varit som en semester igen. Varit på gymmet (oh yeah), motionerat hunden ordentligt, cyklat som en galning, druckit vin i solen och bränt näsan, sovit i soffan under en Expressen och nu sitter jag här och plitar och regnet fullkomligt öser ner.
När ska jag fatta att det är här jag bor och att det inte är en semesterresa jag är på?

Således är vi fortfarande drabbade av "nyhetens behag". Pengarna blåser ur plånboken för det är ju så mysigt att äta ute. Nya vägar upptäcks hela tiden när vi drar fram på våra cyklar och nya restauranger dyker upp både här och där.
Och det är klart, ska man äta ute så mycket som vi gjort nu ett tag så vill det nog fan till att cykla.

Nu ska jag avsluta kvällen med att gå förbi min gigantiska stryktvätt med slutna ögon, sätta mig i dörren till balkongen och njuta av regnet som piskar och vara tacksam över allt jag får uppleva.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback