PMS störningar

Fet, svullen, PMS-störningar, "retard-varning" på jobbet, hett som i en bakugn - ja, idag är jag helt klart en potentiell yxmördare.
Längtar efter en rejäl regnskur och är evigt tacksam över att det alltid blåser i Jönet. Inte könet, för skulle det blåsa där fick man ju stänga munnen illa kvickt.
Det är min äldsta son som kallar denna stad för Jönet och det går ju betydligt snabbare att både säga och skriva. Då hinner man ju automatiskt med fler städer...
--------------------------------------------------------------------------------------
Det är så skönt att vara kvinna:
Vecka 1   MENS
Vecka 2   Mensen över. Mår kanonfint, livet leker och det finns inga bekymmer på någon front.
Vecka 3   Ägglossning. Mår lite tjuvtjockt, känns svullet i hela kroppen och jag börjar reta mig på saker som inte ens fanns i mitt medvetande vecka 1.
Vecka 4   Nu är skiten på gång. Potentiell yxmördare, nästan alla är idioter och jag är som en spärrballong. Magen i totalt uppror, antingen i läge A: Röven har gått i baklås eller B: Allt jag äter måste innehålla laxermedel, till och med luften jag andas.

Ja, det är sannerligen skönt att vara kvinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback