Årets första sillabit

Japp, där satt den! Sommarens första nypotatis med sill, gräslök och gräddfil. Potatisen var säkerligen inte svensk men det skiter jag i - skulle ändå inte snacka med den.

Att något så enkelt kan smaka så ljuvligt! Blev förvisso ingen öl och snaps till men man måste ju mjukstarta. Kan inträffa till helgens lunch om jag är riktigt snäll mot mig själv.
Äldsta sonen kommer och hälsar på hela helgen och det ska bli så mysigt. Tror inte han skriker nej över varken öl elller nubbe...

Äpplet faller som sagt vad inte så långt ifrån druvklasen.

Idag har Jönköping visat sig från en av sina värsta sidor. Vertikalregn och blåst varvat med korta stunder av solsken och blåst. Bara att gilla läget när man nu har bosatt sig i ett blåshål. Fint att bo precis mitt emellan två sjöar också så man verkligen inte missar en endaste liten pust.

Ett tag trodde jag hjärnan hade blåst ut men sedan insåg jag att det var inte min, utan min kunds hjärna som fladdrat iväg.
Idag har jag haft det otroligt vidriga nöjet att behöva beskåda min kunds tånaglar!!!!
Tillägget kan göras att jag avskyr fötter och tånaglar. Men vad gör man inte för sina kunder - jo, man beskådar dom och säger att, ja vad fina dom blev efter din operation av kraftig nagelsvamp.

Jag hoppas innerligt att jag inte kommer till en kund med underlivssvamp eller någon som har sveda i trumpeten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback