Träning och åter träning

Min aktivitetsnivå på bloggen är ganska låg för tillfället. Men det beror på att min lediga tid åtgår till att träna! Jag går som en stolle morgon och kväll och nu måste jag traska minst 10000 steg varje vardag och 15000 steg på helgen. Detta ska då också toppas med styrketräning varje dag.
Känner mig som ett svidande paket bacon då hela kroppen värker. Visst, det är en behaglig pervers känsla för man har ju verkligen kämpat.

En egen personlig tränare kan jag verkligen varmt rekommendera. Nu har jag sådan tur att jag har fått en toppentjej och med tanke på att hon har fått ett tacksamt paket bacon som lydigt gör alla övningar hon ålägger mig, så verkar hon nöjd.
Nu har jag hållt på i en hel månad och det återstår tre till målet vid midsommar. Målet för projekt "Beach 2011" men ett delmål för mig. Jag tänker köra vidare till jul och har då den stora förhoppningen och ambitionen att jag då ska ha tappat minst 20 kg.

För första gången i mitt liv känns det faktiskt helt okej. Jag unnar mig av livets goda men inte varje dag. Det finns också väldigt många saker som är okej att stoppa i munnen och som ändå smakar gott. Finns mycket man kan byta ut mot bättre alternativ och jag äter av allt men begränsar intaget av kolhydrater och då särskilt på kvällstid. Jag formligen frossar i frukt och keso är väl inte det godaste som finns men man kan "pimpa" den med annat och då blir det helt okej.

Jag försöker vara snäll mot mig själv och inte vara för hård mot mig själv de dagar som jag inte lyckas fullt ut och istället för att tänka när chokladtopp nummer 8 rykt ner - att nu jävlar är det kört, så försöker jag säga till mig att ja, nu blev det såhär och nu kör vi vidare. Inget trams som jag kört åtskilliga gånger innan, att nu är det kört idag, kan lika gärna vräka i mig något annat onyttigt också och ta nya tag imorgon.
Utan nu tar jag nya tag direkt och blev det 8 chokladtoppar så blev det, och sedan är det bra med ytterligare skräp den dagen.

Idag var en bra dag både träningsmässigt och matmässigt. Så nu kan en nöjd knubbsäl krypa till kojs och vila sin svidande kropp.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback