Sista natten...

Sista kvällen i Hevic - jippieee! Var väldigt sugen på att avsluta kvällen med att göra bomben i termalbassängen. Det värsta som kunde hända vore att vi blev utslängda, så därför är det bättre att vänta tills imorgonbitti, när vi ändå ska checka ut.

Har avslutat kvällen med vår kompis från Schweiz, Giovanni eller Sir Henry som han heter hemmavid i den byn han bor. Mycket trevlig man på 70 år och den personen som verkligen livade upp vår vistelse här. Han har varit vår mascot och vi har känt lite ansvar för honom. Skönt att vi fick bjuda honom på en Red Label samtidigt som vi inmundigade vår nya medicin - Unicum. En blandning mellan Jägermeister och Gammeldansk.

Imorgon går färden vidare till Budapest och det ska bli underbart att slippa detta ställe. Förutom hotellet/kliniken/ålderdomshemmet/mentalsjukhuset så har det varit trevligt. Allt utanför hotellet har varit helt okej. Fantastisk mat och jättegoda viner. Varmt - hett, men också stundtals framåt kvällen helt underbara temperaturer.
Kommer aldrig mer att åka tillbaka hit, den saken är säker men det har varit spännande och intressant.

Jag och C har iallafall kul och det så skönt att vara lediga och bara vara. När dagens största samtalsämne är hur mycket den ungerska paprikan svider i arslet idag så förstår man hur härligt avslappnat det är.

Nu ser jag fram emot den sista natten här och ser fram emot ett par härliga dagar i Budapest. Vi ska liva upp stämningen ytterligare och besöka Förintelsemuséet och Tortyrmuséet och kolla in fängelsehålan som Raoul Wallenberg satt fängslad i. Intressant och spännande då jag är väldigt intresserad av annat än rödvin - faktiskt.

Har fått många tips från en kille som pluggar i Budapest till vardags men som under sommaren jobbar på sin farbrors bar. Vi fick till och med en karta av honom över Budapest och det är det mest "service minded" vi stött på under denna veckan vill jag lova.

Imorgon när vi checkar ut hoppas jag innerligt att både jag och C är så sura i magen att vi kan avsluta denna hotellvistelse men en tyst smygare som knäcker termalbadets doft med hästlängder...

Kram och godnatt från en ungersk håla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback