Analkramp i Gökboet

Idag har det varit något svalare med frisk vind och en sol som varit bakom molnen nästan hela tiden. Men nu är det över...Såhär framåt kvällen är lampan på fullt blås igen och svetten rinner.

Idag har vi iallafall kunnat promenera ganska mycket. C har jätteont i ryggen och jag har haft analkramp. Vi har så mycket tid nu när vi är lediga för alla konstiga åkommor och vi har så gott om tid att jag till och med har hunnit plocka några små hårstrån som jag upptäckte på mina tår. Herregud, det är nästan så man börjar bli lite orolig.

När man är ute och går passerar man klinik efter klinik. Stora parker med lummiga träd och bänkar. Där sitter de i sina rullstolar, lobotomerade med tom blick. Manliga skötare går i långsamt mak mellan rullstolarna och parkbänkarna i sina vita uniformer och vita träskor med sviktsula. Filmen Gökboet känns plötsligt väldigt verklig.

Näää, så klart sitter det inte några lobotomerade människor i rullstolar men det kunde lika gärna gjort det för miljön är som gjord för det. De stora palatsliknande villorna med konstiga namn (ja, klinik fattar jag ju), tornar upp sig i de lummiga parkerna och det är en lite otäck känsla som far igenom kroppen.

Här kan man göra allt, från pattförminskning, fettsugning, hudbehandlingar, tandimplantat och gud vet allt. Jag undrar bara hur det går till och när man ser resultat eftersom alla är så förtvivlat fula. Det är faktiskt sant och jag vet att det yttre inte betyder något när man har ett fint inre men det hjälper faktiskt inte när man tittar sig omkring.

Vi åkte dock till en annan by idag och där konstaterade vi att det nog var något bättre. Det gick att äta lunch utan att behöva tejpa ner ögonlocken. Var också nere vid Balatonsjön som är en jättestor termalsjö och den luktade inte sura ägg iallafall. Tror stanken uppkommer när de anlägger bassängerna inomhus.

Idag har vi också köpt några flaskor vin från trakten som ska bli spännande att smaka. Som tur är har vi en Spar butik på gångavstånd och där har vi köpt lite goda ostar (tror vi eftersom man inte fattar ett skit av ungerskan), och det ska bli spännande att smaka. Gillar vi någon gör vi ett besök på vingården och köper på oss ett lass.

Jättemysig restaurang hittade vi också igår efter lite googlande på nätet (jag tror det här med internet är här för att stanna...), och att sitta där i lyktornas sken och titta på åskvädret som utspelade sig på avstånd och känna den svala brisen var helt underbart.

Kvällen avlsutades på Erotica Bar då allt är stendött efter kl 22 runt vårt hotell. C tyckte det var kul att titta på flickorna som ålade sig runt stolparna och jag känner mig totalt ohotad - de var verkligen skitfula de också...

Jag tycker personligen att jag är en snäll hona som rastar sin hanne med såna utsvävelser i Ungern!

Nu ska jag gå och duscha för tredje gången idag och resväskan börjar nu att se ut som ett riktigt "hije". Jag vill nämligen inte hänga upp mina kläder i garderoben för det luktar så illa där...

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback