Utskiten

När man mår som ett utskitet äppelskrutt och bara träffar människor som med ett påklistrat leende säger att "allt är så bra".
När man ser att de mår själva som rövhålet där äppelskruttet precis trängt ut, ögonen vattninga och håglösa med en ansiktsfärg så blek att den inte ens har ett färgnummer på kartan - DÅ - känns det härligt att träffa en människa som faktiskt säger:

-Jag mår skit! Den här årstiden med allt mörker och kyla får mig att må piss. Det blir värre med åren och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Jag har ett bra liv på alla sätt och vis men jag är så trött...
Det är jobbigt och jag vill bara komma bort från den här känslan och känna mig levande igen.

Tack gode gud att det finns människor som törs vara ärliga. Det är tack vare sådana människor som man faktiskt kan känna och förstå att man nog är normal iallafall. Nu kan ju i och för sig ordet normal innehålla vissa varianter, men på det stora hela få känna att man inte är ensam om att må skit under denna årstid.

Det är vidrigt att åka till jobbet i mörker och vidrigt att åka hem från jobbet i mörker. Visst, jag kan ha med mig varma kläder och ge mig ut och lufsa en halvtimme på lunchen - men varför gör jag inte det då? För att jag är så satans trött...

Snart är jag så trött på att vara trött så jag kommer att göra ett megaryck. Så brukar det funka och om inte det megarycket kommer snart så blir jag som Törnrosa och somnar in i 100 år. Gäsp!!!

Lägg därtill på skuldkänslor för att jag gnäller när jag nyss varit utomlands en vecka...

Livet suger och snälla, söta väderfarbrorn - gör så det blir några plusgrader och ljusare på morgonen. Låt solen skina och gör så att vintern och mörkret försvinner. Använd hårspray och jobba lite på ozonskiktet, vi måste få lite värme! Använder du inte hårspray går det säkert lika bra med Glades doftspray!

Hittade en artikel från Stenungsund om vad man kan använda spray till.

Sen en tid tillbaka ser man att ungdomar i högstadieålder använder doftsprayen Glade för att uppnå ett rus, det kallas i vardagstal att man "glejdar"
Man sniffar ämnen som är lättåtkomliga i dagligvaruhandeln, såsom doftsprayen Glade, hårspray eller sprayfärg. Man kan använda alla sprayförpackningar som innehåller drivgas.

Herregud, finns det några som helst begränsningar för att hitta rusmedel? Även om jag tycker att jag ibland genom åren har haft lite udda funderingar så har jag verkligen aldrig ens fått tanken att sätta mig och "glejda" skithusspray. Vad blir nästa grej eller pågår det redan?
Att sitta i en svinstia och "grisa"? Den doften går ju inte av för hackor och det är säkert mycket spännande gaser som kommer ur en gristarm.

Ha en trevlig helg och ska ni "rusa" till er så håll er till det vanliga, please...
Känns som en förfärlig tanke att bjuda hem gäster en fredagskväll på Glade skithusspray-party och sitta där i varsitt soffhörn med varsin flaska. Tallbarr, lavendel eller citron...

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback