Drömmar...

Just nu i denna stund vill jag äga en trevlig bar i något varmt land. Placerat bredvid strandpromenaden där alla flanerar förbi både dag som natt. Gärna inklämt mellan restauranger då mitt utbud endast ska vara drinkar och snacks. Samlingspunkten för alla som vill svalka strupen på förmiddagen, eftermiddagen och kvällen. Mötesplatsen för drinken innan middagen på kvällen och samlingspunkten efter middagen för tex. en Irish Coffe eller tre...

Lite lagom musik i högtalarna som ska anpassas efter gästerna. Livemusik vid vissa tillfällen, kanske bestående av mina musikaliska vänner från Sverige?

Baren ska ligga där det är fullspäckat med svenskar och övriga medborgare i Skandinavien, engelsmän och tyskar. Som lite extra sur grädde på moset får väl även ryssar räknas in. Bara de har sjukt tjocka plånböcker och vill dricka många drinkar!

En pålitlig infödd platschef som sköter ruljansen på plats. Själv gör jag små inhopp då och då. Medverkar lite vid inköp samt sköter ekonomin såklart. Går runt och pussar gästerna på kinden och är sådär äckligt trevlig - när jag vill!

Åhhhh, vad det är härligt att drömma...
Det är iallafall gratis, muntrar upp en smula, och faktiskt är det så att en del frön gror och kan växa till sig.

Hellre ett frö för mycket än inga frön alls...som vi säger i jordbruksbranschen!

Ha en trevlig afton. Nu ska jag duka upp en liten lätt kvällsmåltid med färska räkor, lite krabba, vitt vin och bröd.
Vi sitter under kvartslampan och tänder de kulörta lyktorna och svettas.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback