Tjockisens raketstart

Nötter är tydligen ett helt okej mellanmål. Då pratas det oftast om Cashewnötter. Men jag tål inte Cashewnötter, däremot verkar jordnötter funka bra på mig - torrostade. Det måste väl också vara ett okej mellanmål?
Då kommer man till mängden.

En näve nötter är tydligen okej. Men vems näve är det som gäller? Om jag har en kompis som är lastbilschaufför och har otroligt stora nävar, kan jag då räkna hans näve?

När man äter nötter blir man törstig. Vatten är ju jättebra men om man är lite äldre och börjar känna av lite inkontinensproblem ska man ju inte dricka så förfärligt mycket vatten. Vin däremot blir man ju inte särskilt kissnödig av utan bara lite mer, ja godmodig. Vin består ju egentligen av vindruvor och det är en frukt eller kanske ett bär? Inte fan vet jag men de förekommer iallafall i fruktskålen. Då måste det väl innebära att torrostade jordnötter och vin är ett urbra mellanmål?

Idag har jag promenerat som en stolle (hur dom nu promenerar, men det lät bra) och det innebär att jag gått många sträckor där jag i vanliga fall skulle åkt bil. Har träningsverk sedan gårdagens väckning av alla muskler som legat i vila. Har nu fått ett antal övningar av min PT (betyder personal trainer för ev. retards), som ska göras varje dag. Skittråkigt men nu är det bara att bita ihop. Ska man banta inför 67 500 läsare och ytterligare läsare på webben så vill det till att göra det man ska, varje dag!

Imorgon är det lördag och då ska kroppastollen åter pinas men på något konstigt sätt ser jag faktiskt fram emot det.
Se vad positiv och glad man kan bli av rätt mellanmål!

Så min slutkläm blir, ät mellanmål och håll en jämn blodsockernivå. Ska du dock köra bil så ta druvorna otrampade...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback