Alla hjärtans dag

Nu ska jag äckla er och berätta vilken underbar alla hjärtans dag jag hade igår.

Fick ett glas väl kyld Champagne (ja, riktig - inget mousserande vin här inte), när jag kom hem från jobbet.
Ett stort fång röda rosor och självklart fick C present av mig både i form av skjorta och puff och pang...
En underbar middag med räkbomb till förrätt, en köttbit med goda tillbehör såklart, inklusive en god Amarone.

Ja, jag är väldigt lyckligt lottad och just nu känner jag ända in i hjärteroten att detta är jag faktiskt värd. Ibland glimtar "baktiden" förbi och då inser jag att det är inget fel i att känna att man faktiskt är värd någonting gott.

Helgen i Göteborg var ett härligt avbräck i vardagen och självklart var man inte säng förrän framåt fyra på morgonen. Partygenen var tydligen aktiverad. Träningsvärk i hela skinkpaketet efter allt dansande och lite huvudvärk efter den sista sängfösaren. Var ju tvungen att visa två äldre damer hur man dricker en Tequila...

Rekommenderar varmt en liten mysig fransk restaurang vid Domkyrkan som heter Ma Cuisine. Lite som att hamna i "Allå, allå, emliga armén", den brittiska komediserien som friskt drev med tyskarna under andra världskriget.
Att själva ägaren, Frank serverade borden med rätt fransk-svenska brytning gjorde ju inte saken sämre.
Att vi sedan fick åka runt i halva Göteborg för att kamelryttaren vi åkte med inte hittade, gjorde absolut ingenting - det var värt varenda krona.

Och sedan blev det tisdag...kallt och rått. Men nu kan det inte bli värre, för dagarna blir ljusare även om de är kalla och hala. Nu gäller det att hänga i så man orkar gnälla över värmen i sommar...

Ha en skön kväll och jag är förvånansvärt pigg trots att klockan början närma sig nio! Hallelulja!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback