Friska tag

Japp, då kom även svaren på blodproverna som togs under läkarbesöket förra veckan och det fanns absolut ingenting att anmärka på. Skönt, skönt, skönt...
Fast lite blodbrist hade varit okej för då hade ju åtminstone den abnorma tröttheten fått en förklaring. Men jag tror det är brist på ljus faktiskt. Idag har solen varit framme i Jönköping och även om jag inte vistats ute överdrivet mycket så kände jag mig piggare när jag for hem ikväll. Jag verkligen hatar denna årstid, innerligt och som det verkar blir det värre ju äldre man blir.
Inte så konstigt att så många äldre skaffar sig boende i varmare länder under denna pissiga årstid. Det är även min strävan och jag är petnoga med hur mina pensionspengar placeras. Urtråkigt men med lite hjälp så går det faktiskt att intressera sig lite iallafall.

Just nu är det exakt fyra veckor sedan jag satt i Egypten i Naama Bay och sippade på en GT tillsammans med C och goda vänner som precis anlänt från Sverige. Känns väldigt avlägset just nu men ganska mysigt att tänka på.

Den stora flytten skrider närmare och den 1 maj blir jag en Jönköpingsbo (eller kanalapa som det också kallas).
Känns spännande, lite oroligt med tanke på allt som ska packas och allt som måste avyttras, men mest av allt skönt att jag vågar ta klivet till något som mognat fram under två år. Nu blev det inte Skåne den här gången men jag är ju lite synsk och jag tror att flytten till Jönköping är ett litet avstamp till något annat längre fram. Vi får se men spännande är det!

För C som har bott på samma ort i hela sitt liv är detta såklart enormt stort och han har redan börjat övningsköra i stadstrafiken. Dock i bussfilen och inte nog med det utan även i motsatt riktning. Ja, varför inte göra krydda till tillvaron om man har möjlighet?

Till helgen ska jag krydda till tillvaron lite och åka till Göteborg och mysa med väninnan. Absolut noll shopping utan nu är det bara att drälla runt, sippa på lite vin och andas sin egen luft som gäller. Såklart ingår det också god mat och kanske lite nattklubb om vi orkar hålla oss vakna. Även hon lider av trötthetssyndromet så det är inte direkt systrarna "fart & fläkt" som ger sig iväg på turné. Annat var det förr när vi drog iväg på våra helgutflykter. Då var det klackarna i taket och noll sova som gällde. Nu vill man bara hålla klackarna i backen, helst halkskydd och mycket sova...

Hmm, riktigt så illa är det kanske inte...Hinner ju vila upp mig till helgen...

Ha en skön natt! Nu kryper jag till kojs med ytterligare en bok av Hellström och Roslund: Edward Finnigans upprättelse.
Det blir nog den sista av dem på ett tag. Börjar bli rätt trött på komissarie Evert Gren och hans förbannade haltande till Siw Malmqvist gamla slagdängor.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan, jag är ute efter en lägenhet och tänkte bara kolla med dig om någon har tagit din? hur stor är den? och vem är hyredvärlden?

2011-02-16 @ 10:29:33
Postat av: Anonym

Hej!

Lägenheten är redan tingad av hyresvärdens son.

2011-02-16 @ 20:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback