Frisk - än så länge

Har varit tunt på bloggfronten några dagar. Det gäller att prioritera som det så vackert heter och nu har jag prioriterat att vara trött, ligga i soffan och självklart jobbat som en liten gnu hela dagarna och en bit in på kvällarna. Klockjävlen ringer 06.00 och jag är döööööödstrött...

Ett läkarbesök har jag gjort idag och det var en underbar läkare. Inget tjat om att väga sig eller övervikt utan när jag till slut nämner att jag är överviktig säger hon med en suck: - Det är så mycket fokusering på hur man ska se ut och inte se ut, det struntar vi i idag och tar de prover vi behöver.
Jag satt som ett fån med öppen mun...

Har inte vågat gå till doktorn på tre år för att jag varit livrädd för just detta med vikten och hela tiden tänkt att jag måste gå ner lite innan så jag inte får skäll - och så händer detta!!!

Här struntade man i frukost, har laxerat och inte druckit en droppe vin på hela veckan och så får man inte ens väga sig????!!!!

Ekg och blodtryck helt perfekt och svaren på alla blodprov får jag om en vecka.

På frågan om hur mycket alkohol jag dricker, var jag helt ärlig och svarade att ska man tro på alla tester i kvällspressen typ, "är du i riskzonen för alkoholism" så har jag varit i riskzonen i 25 år...

Mer än fyra glas vin i veckan kräver ju ingen större kraftansträngning direkt. 2 glas vin till en middag är en halv flaska vin. Så följdaktligen så dricker jag lätt mer en än flaska vin i veckan och jag tror inte att jag är unik på något sätt...

Skönt att jag äntligen tog mig i kragen och gick dit. Är nu alla andra värden okej så är det bara att kliva ur soffan, räta på ryggen och pressa sig själv lite till...

Bara att träffa denna underbara läkare idag fick mig att piggna till avsevärt. Jag är en stor fan till den privata sjukvården och besöket kostade mig 150:- och det var värt varenda öre!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback