SM-slutspel

Om jag någon gång mer, (ja, jag vet att jag gjorde det 2005) skulle få för mig att arrangera ett SM så vill jag verkligen att någon tar mig till en öde ö och låter mig sitta där tills anfallet går över.

Att samtidigt arbeta heltid med annat och rodda ett SM vid sidan om är fan i mig ingen barnlek.
Jag vet dock att lönen för mödan är när tävlingarna har kommit igång, besökare och tävlande har det trevligt. Vi funktionärer har en sjuhelvetes sammanhållning och sliter som djur (utan att få en spänn betalt), ja det är då glädjen infinner sig.

Kanske är det känslan av att kunna något, planera, producera och genomföra något som betyder så enormt mycket. Att se hur människor växer med sina uppgifter och hur det kan sammansvetsa för att alla har samma mål - att lyckas.

 En del ser det i ett stort perspektiv och förstår att man är en del av mycket och en del ser bara sin lilla del av kakan och tror att allt snurrar runt den. Skit samma - människor växer och det är fantastiskt.

Att sedan kunna bidra till att hundsporten kan fortleva och glädja så många, ge lite klirr i klubbens kassa, vilket i sin tur ger möjligheter att utveckla klubbens verksamhet på olika sätt, det är stort!

Så nu är det en dryg för jävlig vecka kvar och sedan är vi i hamn! High Chaparral 19-21/8 SM Bruks & IPO - missa inte det!

Nu ska jag korrekturläsa...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback