Japp, på banan igen.

Första arbetsveckan avklarad efter fyra veckors semester.
Är nöjd med min insats och framförallt min nya målsättning att fortsätta träna. På en nivå som känns behaglig och som kan bli en vana. Två pass på Sportlife i veckan, kombinerat med det vanliga 14000 steg per dag.

Således tog vi oss dit i onsdags jag och C. När vi parkerar våra cyklar utanför och knallar in genom dörrarna säger C lite uppgivet: -Ja, då var man här igen.

Funderade på detta en stund och var tvungen att fråga hur han tänkte eftersom mig veterligen har han bara tränat där en gång. Han träffade sin PT (personlige tränare för eventeulla retards) en gång och då var han inte ombytt och tränade inte. Sedan hängde han på mig en gång och tränade, men sen då?

Hur som helst har vi gjort det två gånger denna veckan (tränat alltså) och det känns bra. Träningsvärk såklart men det är en behaglig känsla. Så skönt att veta att denna timmen som inte alls är särskilt kul men går att överleva gör att jag kan leva gott och samtidigt sakta men säkert gå ner i vikt. Att bara inse att denna träning kombinerat med all vardagsmotion är min entrebiljett till bättre hälsa och en sund hjärna. För motion och träning är perfekt för hjärnan. Ökad syresättning och duktighetskänsla kan göra underverk minsann!

Ja, detta var första veckan. Undrar hur det känns om tre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback