Kameltå

Idag fick jag en flashback tillbaka till barndomen. Kom plötsligt ihåg min barnsliga förtjusning (som fortfarande hänger i), att få ha klackskor ute på asfalten när snön äntligen hade smält. Som barn fick jag ha finskor när det var kalas och jul osv. Mina var knallgula med en liten klack.

När snön börjat smälta och det äntligen var dags att plocka fram hopprep och rita upp hopphagar på skolgården, ja då smugglade jag med mig klackskorna i gympapåsen.
Men som vanligt blev man påkommen och så var det roliga slut...
Kommer också ihåg julaftnar och andra lite högtidligare kalas när man var tvungen att bära kliande kalasbyxor, skjorta med krås som killade på hakan och som grädde på moset en sticksig västklänning.
Skönt att vara vuxen och få ta på sig vad man vill. Men det kan faktiskt än idag inträffa dagar som inte blir så bra.
Vem har inte lyckats få på sig ett par byxor som antingen skär in där bak eller fram. Kameltå kallas visst varianten när byxorna skär in där fram. Det som också inträffar då är ju att även trosorna hänger med in och det kan så att säga, bli jävligt trångt i grenen.
En annan skön variant är ju BH:n som åker upp i ryggen och gör att melonerna åker ner där fram.
Nylonstrumpor modell för små som glider ner i grenen, också en skön variant.
Avslutningsvis och min absoluta fasa: Troslinningen som vid varje rörelse framåt med överkroppen gör att linningen glider ner under magen...
Tror att detta går under kategorin I-landsproblem.
Ha en underbar dag!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback