Spännband

Japp, då var man kraftigt överbevisad...

Det är bra att spara saker för C har spännband som han har sparat i över 15 år och aldrig använt. Men NU!
Nu jäklar kom de till pass när vi skulle sätta upp vindskydd på vår nya balkong. Snyggt? Nääää, men som C säger, det kommer ju ändå att hänga blomlådor där med blommor som hänger över. Undrar vilken specifik blomsort han tänker på som kommer att hänga. Hänga väldigt, väldigt mycket över...

Kul ändå att ställas in för utmaningar för jag förstod att det föll på min lott att hitta just blommor som hänger.

Idag är första dagen dom vi varit i huset och pulat (vilket gräsligt ord egentligen och så fult det blir om man råkar få till en "l" för mycket). Det har gått bra och väldigt välplanerat. C har monterat vindskydd på balkongen (för där kommer vi ju att tillbringa mycket tid de första dagarna), och jag har planterat om krukväxter. Så fint att vi valde just detta när man kanske skulle plockat in porslin i skåpen, kläder i garderoben och annat som man verkligen behöver i det dagliga livet.

Men, vi har haft trevligt, druckit kaffe, ätit medhavda mackor och självklart har vi fått även viktiga saker gjorda. Som till exempel bajsat in den nya toaletten, sopat trappan och konstaterat hur mysigt vi kommer att få det.
Med tanke på att flyttbilen går på onsdag morgon så har vi nog inga sysselsättningsproblem.

Ikväll har vi varit hos syrran på jättetrevligt kalas för två av hennes barn och rött vin smakade underbart tillsammans med god mat och faktiskt även utan mat...

Nu blir det avslutning hemma med kaffe och en Balvenie innan sänggåendet. Hoppas jag hinner landa på kudden innan jag somnar...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback