I mitt rätta element

Jag är kär!!! C fått konkurrens...

Jag säger bara Anders Wall, ja just precis - Anders Wall. Träffade honom igår, fick trycka hans hand, inte bara en gång, utan flera och tala med honom och lyssna på honom. Vad finns att säga, jag är i mitt rätta element, här hör jag hemma.
79 år, fräsch med glimten i ögat. Inte en tillstymmelse till prostatabesvär för då kan man inte sitta under en 3-timmars middag utan att gå på toa och vattna guldfiskarna. Min slutsats: paketet är intakt och funkar!

Brun och fin med sitt gråa hår i en läcker "backslick". Okej, den bruna hudfärgen kan ju vara pigmentfläckar som flytit ihop på grund av ålder, men so what, så himla läcker för sin ålder!

Enda smolket i bägaren men det kan ju vara av övergående karaktär är frun. Måste göra mig av med henne innan jag kan gå vidare och bestämma färg på min och Anders gemensamma Mercedes. Måste ändå gå rätt fort för han är ju dock i den åldern att mycket kan hända, eller mycket litet kan hända...
Mycket trevligare att välja färg på Mercan än på rullatorn.

En mycket imponerande man med en fantastisk levnadshistoria och ännu ett vittne av kött blod som genom egna handlingar skapat sig något. Det går inte att sitta på arslet och bara önska sig en massa saker och gnälla. Den som kämpar ska också få mycket, den som väljer att inte kämpa så mycket, ska inte heller ha så mycket och den som inte kämpar alls ska fan i mig inte ha något heller!

Jag har inte lårmuskler som en elitcyklist men jag cyklar faktiskt inte heller som en sådan. Inte heller har jag bröst som en 100 meters sprinterlöperska men jag tränar inte sprinterlöpning heller.
Däremot har jag överarmar som en rysk kulstöterska och det kan man ju kalla bonus, då jag inte heller tränar kulstötning.

Hoppas ni fattar denna geniala liknelse mellan att förtjäna något eller inte som värkt fram under kvällens hundpromenad.
Den som arbetar och sliter ska ha betalt för mödan. Den som arbetar och sliter lite extra därtill, ska ha ännu mer lön för mödan. 

Sen har vi dessa som inte sliter alls som ändå vill ha lön för mödan...och den lönen ska vara lika stor som den får, som sliter lite extra för mödan...
Sedan har vi ju en lite klick som vinner på Triss och med det vill jag säga att plötsligt händer det:
Man sitter där med överarmar som en kulstöterska - fast man ändå inte tränat!

I väntan på Anders Wall kryper jag dock till säng med C och är hur nöjd som helst med det (rimmar nästan lite).

God natt och lev väl!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Anna

Anders Wall! Hörde honom prata i Sommar (?) förra året och kan bara tillägga att det är inte bara utsidan som är aptitlig...hjärnan verkar inte så dum den heller.

2010-09-08 @ 21:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback