Dårar och snuskerier

Idag var det visst min tur att ha telefonjouren för alla dårar! Första samtalet redan innan klockan 08.00 och sista samtalet 17.45. Däremellan dårar i spridda skurar. Denna telefonjour kan jag med glädje lämna bort om någon känner sig sugen på att drivas till vansinne och vill känna hur det känns när man biter av sig tungan istället för att säga: - Ät skit och dö.

Men försöker som vanligt att hålla den positiva andan uppe och säger till mig själv, att oddsen att denna dag ska upprepa sig är ganska låga. Så efter en god natts sömn kommer jag med glädje att likt Rönnerdal skutta ur min säng och ta mig an alla telefonsamtal imorgon, som säkert kommer att bli fantastiska och glädjebringande!

Har lyckats träna hunden fyra kvällar i rad nu och funderar på om det är Järringpriset jag far efter. Ikväll var det varmt och skönt och myggen har då sannerligen inte legat på latsidan utan har pökat på rejält med tanke på mängden mygg i skogen. Även inomhus och i bilen finns dom i mängder. Mår illa när jag tänker på alla kinky mygg som har bedrivit otukt, förmodligen i min bil och sannolikt även också i mitt hem. Hoppas dock att bananflugor står på deras meny så att de små jävlarna får vad de tål!

Banisarna är stinna och tjocka efter att ha satt i sig mängder med vin, ost och grillat kött. Mitt hem är en kvarterskrog eller kanske till och med klubblokal för länets bananisar. Här håller inte bananisarnas bottenskikt hov. Nej, här har vi bananisar som vet precis vilka viner som smakar bäst och vilka ostar som är dyrast i ostdisken. Gourmetbananisar som glufsar och står i och irriterar och retas. Till råga på allt gillar de även att lösa korsord och följer gärna med in i sovrummet och förpestar tillvaron. "Mina" bananisar är lite rödbruna och småfeta. Var de har sin toalett vill jag helst inte tänka på och med tanke på vad myggen tycks ha sysslat med, är mitt hem att likna vid Sodom och Gomorra.

Oh yeah...

Kram kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback