Svampar och rötägg

Lördag morgon, solen skiner och luften är sval och lätt att andas. Har varit uppe sedan klockan sju, känner mig utvilad och har en härlig dag att se fram emot. Nåväl, kanske inte helt härlig...

Visst är det härligt att jobba ideellt i en förening som jag tidigare sagt men nu känner jag mig ytterst tveksam. Är totalt nerringd, mailboxen är full av alla som vill boka boende till nästa års SM i Bruks, som vi var uppe i Edsbyn och sålde in. En del tycks tro att man arbetar heltid med detta och det är otroligt kul med alla som mailar en bokning och sedan återkommer med tre, fyra ändringar i lika många mail. När typ 20 pers gör så blir det många mail och väldigt mycket jobb. Det får bli eftermiddagens utmaning, för först ska vi ut i skogen med frukostkorgen packad och leta efter det gula guldet - kantareller - here we come!

Måste hinna gå och rösta också, för Fredrik his my man! Hoppas innerligt att sittande regering får fortsätta sitt arbete och jag är benägen att hålla med sonen, blir det en hona vid namn Mona vid rodret så emigrerar vi.
Tycker hon har oärliga ögon och ögon är jag väldigt känslig för, och allt flosker som kommer ur munnen gör inte saken bättre.
Jag är skittrött på all fokusering på alla som inte har det så bra och visst det är väldigt många som behöver samhällets stöd. Men om alla jävlar som fuskar med sjukskrivningar och arbetslöshetsersättningar, springer och stämplar för de inte vill jobba heltid eller inte jobba alls, så skulle vi verkligen ha resurser att satsa på de som behöver hjälp för att komma på fötter, eller helt enkelt ett livslångt stöd för att ha en dräglig tillvaro.

Det är inte fult att arbeta och tjäna pengar. Alla människor är ansvariga för sitt eget liv, med andra ord, du är kapten på din egen båt och bestämmer således riktningen på den båtens färd. Ibland är det hårda vindar och ibland är det en svag bris, hantera både det ena och det andra med bästa förmåga och glöm inte att njuta av brisen....

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback