Hej då

Imorgon är sista dagen man kan handla för 50-öringar i butik. Så ikväll och i natt gäller det! Att gå igenom varje ficka, varje burk, varje flaska, varje BH och kalsong för att dammsuga Sverige efter den döende 50-öringen!

Skönt ändå med sedlar. Väger mindre än mynt och är mycket lättare att sno. Ser också snyggare ut i bh och trosa när man kört sitt vanliga extraknäck på stången samt känns lite mer hygieniskt att hantera.

Undrar om statsministern funderar mycket på att dammsuga sitt eget hem efter 50-öringar? Mona letar nog för fulla muggar ikväll samtidigt som hon med välbehag snaskar i sig en Toblerone. Ohly däremot hinner nog inte. Han måste fokusera på alla som har det svårt och tanka sin Lexus.

SD-killen från Filipstad hinner nog leta. Han vill värna om fornminnen han, och vad är en 50-öring om inte ett fornminne, om sådär en tvåhundra år...

Säg "hej då" till 50-öringen. Många är vi som vet hur det kändes när det fattades just en 50-öring. Huttrande i kylan för att köpa en liten Prince, ett "tefat" till i godispåsen eller bara vara sådär fruktansvärt kissnödig i ett köpcentrum och det fattades en 50-öring till dörren. Det sista med toalett i ett köpcentrum var väl inte så stort just på landsbygden, men ibland fick även vi från landet åka till stan och inte fan var man mindre kissnödig för det!

Jag kan utan problem klara mig utan 50-öringar och det känns skönt. Idag har även yngsta sonen klarat sitt körkort och det gör mig inte mindre lycklig. Men, alla mynt har en sida, så även denna. Körkort för honom innebär att han nu kommer att bo hos mig för det mesta. Nitton år i sitt pojkrum drar med sig mycket annat. Min högsta önskan just nu (förutom god hälsa, barnens välmående och annat krafs som miss World skulle säga), är att få vara just 19 år och bo i mitt pojkrum.

Detta innebär att jag inte skulle behöva städa, inte behöva tömma diskmaskinen, plocka undan efter mig, sanera på toaletten, köpa egna hygienartiklar (killar i den åldern gör åt en väldig massa hårsspray), utan bara ägna mig åt mig själv!
I detta fall att likna vid en bulldozer...

Visst en kanontrevlig bulldozer som gärna hjälper till med både det ena och det andra men NÄR? Jag ser fram emot när hans SEN ska inträffa, för då jäklar kommer det att slå gnistor!

Okej, vi gläds åt körkortet och den chaufför vi nu kan åtnjuta i ungefär ett år framöver. Sedan brukar "fyllechaffis" inte vara så kul längre och sjukdomen "jag-kör-gärna bil-dygnet runt-alla dagar i veckan" ha lagt sig.
Hur som helst, en stor dag för honom och jag gläds verkligen. Körkort är frihet och en chans att förlänga pytten!

Hej hopp, nu ska jag leta 50-öringar!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback