Egna val

Kör ju som bekant med GI metoden för att bli lite mindre i omfång. Blev väldigt inspirerad av syrran som också kör en variant av GI. Enligt henne ska man inte äta om man inte är hungrig, så därför består min kvällsmat idag av torrostade jordnötter och lite rödtjut! Väldigt gott och tidsbesparande! Himla tur att jag inte ammar...fast det hade kanske varit en glad unge...

Undrar vad folk gjorde förr när de inte bantade, bloggade, face-bookade, studiecirkulerade (ja, det känner jag inte många som gör i och för sig), hobbyföretagade, tränade eller såg på TV med hela det utbudet som finns idag?

Beror i och för sig på vilken tidsålder vi snackar om, men typ sådär en tjugo år sedan. Vad gjorde jag själv då? Stressade vill jag minnas även då. Små barn (åtminstone ett och ett på jäsning), jobbade och tränade hund som en galning.
Visst fasen är det inte konstigt att folk springer in i väggar och brinner upp. Vi håller ju ett tempo som är mördande och all information vi pumpas med från morgon till kväll. Inte konstigt att man kraschlandar då och då.

Skönt ändå med några år på nacken (och pattar och röv närmare backen), där jag på något sätt har coolat ner mig lite och mer aktivt faktiskt väljer vad jag vill göra och inte göra. Att inse att just nu hinner jag inte det och det men kanske det. Jag är inte ett svin för att jag säger nej ibland. Är det självinsikt kanske?
Men ibland blir man lite för bekväm och får tvinga sig att göra saker man inte vill och vips, så när man tvingade sig till det, så blev det väldigt trevligt och en energikick trots allt!

Som i söndags när vi gick ut och käkade med goda vänner helt spontant. Visst blev det lite senare än vanligt och visst var man seg som fasen på måndagen men ack så roligt och väldigt energigivande!

Fan, nu låter jag klok som en uggla. Får nog avsluta med något upplyftande:

http://www.youtube.com/watch?v=TixjibVu-gE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback