Debet och kredit

Äntligen har jag tagit tag i min bokföring och är nu en liten bit på väg. Skattmasen uppskattar nog inte det så kallade dröjsmålet för man ska väl helst bokföra en transaktion så snart den uppkommit. Men hursomhelst, nu är jag igång igen och om jag kör några timmar varje kväll så är jag nog klar till jul...
Det är inte precis så att man skrattar ihjäl sig, jag är inte en sifferonanist och har alltid undrat vad det är för fel på revisorer och ekonomer. Har de en dödslängtan, en inre påträngande kraft som bara vill att dagarna ska vara booooring eller går dom på någonting?

I mitt nästa liv (om jag inte hinner i detta) ska jag bli snuskigt rik och aldrig behöva slänga en blick på mina konton utan det ska alltid drälla av stålar där. Hur det hela ska gå till har jag ännu inte funderat ut för det där med V75 verkar inte vara en speciellt god idé. Att sälja sin kropp är nog inte heller att tänka på för risken att man även i nästa liv blir en liten glufs som älskar allt man sväller av, är nog ganska stor. Ibland lyckas jag iallafall inbilla mig att det är jättegott med minimorötter men desto fler är gångerna när jag inte lyckas inbilla mig det.

Snart läggdags. Försökte vrida upp elementen i smyg i sovrummet men lyckades inte fullt ut. C vill ha det kallt under natten och han kom på mitt lilla tricks. Tror han kör en grej för att han tycker det är så mysigt när jag ligger nära, iskall och huttrande.
Men jag härdar ut - en lydig kvinna är en lycklig kvinna och det är nog bra för förbränningen att frysa lite. Det är lite som bokföringen faktiskt, ibland är det plus och ibland minus.

Godnatt och till alla lyllos som får krypa ner i en varm säng säger jag bara - njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback