Feberfet

Ibland när tillvaron är superstressig och man känner sig ansatt från alla håll och kanter kan tanken ibland sväva genom skallen, att gud vad skönt att få vara sjuk några dagar och bara få sova i lugn och ro. Låta världen avstanna för du kan inget annat än att vara just sjuk.

När man sedan blir sjuk så är det sannerligen inte så himla kul. Världen avstannade inte för det, mailen fortsätter plinga och telefonen har inga problem att ringa den heller. Bra på ett sätt att man kan fixa det viktigaste men samtidigt inser man hur otroligt sårbar vardagen är. Ingen är oumbärlig och skulle man trilla av pinnen så finns det alltid någon som kan ta ens plats och inget är viktigare än hälsan. Så nu ska jag inte gnälla utan vara sjuk och värdesätta alla mina kommande friska dagar.

Bra, sa en väninna. Man brukar gå ner i vikt när man är sjuk för man är inte så sugen på mat. Ha!! Jag är sugen på mat oavsett hur sjuk jag är. Till och med när jag har magsjuka kan jag vara sugen på smågodis.

Väldigt skönt att i detta läget ha en älskling som pysslar och fixar och donar runt omkring. Jag ligger som en liten padda i soffan och blir servad av min älskling med vatten, mediciner och föda. Den yngsta sonen drar sitt strå till stacken och fixar filmer som mamma kan sova till.

Hoppas att jag snart är på benen igen och jag lovar att värdesätta friska dagar mycket, mycket mer...

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback