Mysig lördag

Mysig härlig lördag, promenad med hunden i solskenet, frukost i soffan och en underbar man som tvättar min bil. Både invändigt och utvändigt! Ja, jag vet att jag är lyckligt lottad...
Jag älskar när min bil är ren och längtar redan till måndag morgon när jag får placera mitt småslappa arsle i min rena bil. Har även hottat upp i hundens bur med ny fin dyna i matchande färger.

Själv har jag rensat avloppet, ett härligt lördags jobb för mina spröda kontorsfingrar (ja, verkligen är det så, de är smala och spröda trots den övriga något ytspända kropphyddan). Det är så mysigt, både med konsistensen på det man rensar ut samt även den något unkna doften. Nu är det iallafall gjort och det är rent, rent, rent.

Detta är typiskt mig. När jag är stressad och trött, har för många järn i elden - ja, då gör jag sådana där grejer. Rensar avlopp, städar en garderob, köper en ny eltandborste eller dammsuger en kudde.
Den vanliga städningen som verkligen skulle behöva göras, den är bortprioriterad. Just nu funderar jag på att börja med projekt köksluckor.

Min älskling lagar så himla god mat och han gillar verkligen att laga den. Det gör jag också och en perfekt avslutning på en dag kan vara att tillbringa några timmar tillsammans över puttrande grytor - MEN...
Om ni sett Per Morberg laga mat i TV:n så vet ni också hur han slänger runt och slafsar och skvätter och spiller. Jag säger bara, släng dig i väggen Per Morberg, i mitt kök huserar kladdets mästare alla kategorier.
Här hänger potatisskal blandat med morotsskal på luckorna, lite härligt rödvin som sakta runnit nerför den vita luckan, lite sås på handtaget till kryddskåpet och vem har sagt att man inte kan hälla mat i lådorna också?

Detta står jag med glädje ut med men känner att det nu är hög tid att börja bråttas med kladdet. Ett annat alternativ är att köpa tjänsten men då rycker det allt lite i snåletarmen...

Nu ska jag ansluta till kladdets mästare i köket och fritera några bläckfiskringar som ingår i kvällens meny.

Ha en mysig lördagkväll!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback