Väder

Nu har jag kläckt nöten varför våren och sommaren inte behagar visa sig ännu. Den väntar på mig! Sommaren vill inte att jag åter ska tillbringa några varma veckor i vassen utan vill invänta min "beach 2010" look.
Saken är bara den att sommaren inte har förstått att den här knubbsälen har lyckats lägga på sig ytterligare små gosiga kilon. För mycket jobb, sena middagar och inte så mycket motion. Kort sagt - intaget har varit större än uttaget...
Tänk vad härligt om samma sak kunde inträffa på mitt bankkonto, ja samtliga konton faktiskt.

Detta innebär i korta drag att om sommaren ska invänta min "beach-look" så får vi ingen sommar...Så gasa på lite nu och ge oss lite värme!

Det är verkligen skitkallt och brun utan sol försäljningen måste slå alla rekord. Känns ändå skönt att veta att så mycket ligger framför och väntar. Liljekonvaljerna är fortfarande inte utslagna, syrenerna har precis börjat sprida sin ljuvliga doft och de där ljumma kvällarna kanske vi får njuta av ända fram i september.

Precis som tidigare somrar lovar jag mig själv att variera födan på grillen så det inte blir tjatigt, men förmodligen kommer det att sluta som vanligt med att man kör sina vanliga grillrecept och är skittrött på grillat redan i slutet på juni...

Hoppas nu att de stundade studenterna får fira sin stora dag utan ösregn och gärna över 10 grader varmt. Min "lilla" son är nu på sin avslutningsresa med klassen och tar studenten nästa fredag. Känns skönt att båda kultingarna har gått i mål.

Ja, trots att stryktvätten fortfarande är kvar så känns det väldigt bra just nu. Ska göra ett fantomenryck och stryka en stund. Bara just för att allt för tillfället känns så himla bra!

Ha en underbar kväll!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback