Jaha, vad händer nu då?

Då har båda mina små sockergryn tagit studenten och nu undrar jag - vad fasen händer nu då? Ja, inte med grynen alltså utan med mig? Ska jag sitta här nu på mitt slappa arsle och invänta barnbarn och ägna min tid åt att planera inför nästkommande familjemiddagar med älgstek, potatis, brunsås och ärtor?

Vilken funktion fyller en mamma som inte längre har en unge som går i skolan? Nu arbetar även det lilla grynet på allvar med skäggväxt och hela köret.

Kvar sitter här en förvånad mamma och undrar hur fasen gick det här till? Två välartade trevliga unga män som jag med stolthet erkänner att jag varit med och tillverkat.

Jag tror jag väntar med att köpa blommig klänning och stödstrumpor. Fortsätter nog ett tag till att skita i familjemiddagar med stek var och varannan helg utan låter chocken lägga sig och njuter av tillvaron tillsvidare...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback