OS

Allvarligt talat alltså - OS? Som om det inte skulle räcka med det eländet, så har det av någon konstig anledning fullkomligt exploderat med små kvisslor och annan bråte i ansiktet. Förmodligen beror det på ett intagande av fel kost, för mycket alkohol och alldeles för fet eller för ofet ansiktskräm, eller så är det helt enkelt en allergireaktion på OS.
För att citera min väninna Prinsessan Alex, ta till exempel skridskor: Män med stora arslen som kör runt, runt, runt...
Så jävla boring...

Sedan har vi längdskidåkning. Spelar ingen roll hur poppiga glasögon de tar på sig, det är en sport för töntar som under sommarhalvåret håller på med orientering och på gymnasiet gick de Teknisk linje eller Natur.
Förstår iallafall så mycket av sporten att det måste vara förbaskat kallt eftersom jag hittills inte har sett en endaste med ett kraftpaket i brallan. Eller stoppar de in den lilla masken därbak för att hålla tarmen i schack under loppet? Och hur fräscht är det att visas upp i TV inför miljoner tittare med jordens snorbroms hängande ur näsborren?

Fortfarande förstår jag inte den hysteri som omger skidskytte? Åka runt med ett gevär på ryggen och skjuta prick ibland stående och ibland liggande? Till råga på allt skjuter dom ju för fan på fel tavlor.
Nej, släng på dom ett maskingevär à la Rambo och skjut från höften på levande måltavlor. Ta tex. alla äckel som just nu smugglar ut barn från Haiti och säljer till prostitution och svartarbete i andra länder.

Om jag inte visste bättre och fick höra ordet OS-gren, så hade jag fått positiva vibbar. Förmodligen är det ordet gren som tilltalar mig. Men eftersom jag vet bättre så får jag inga positiva vibbar.
Kul ändå med alla människor som brinner så enormt för idrott och särskilt från soffan. All heder åt den massiva insats som nu görs från många håll. Jag har till och med hört om män som direkt efter jobbet kan handla chips och folköl alldeles på egen hand! Är också imponerad av alla som just nu lyckas få influensa. Det är mindfulness på hög nivå.

Nä, jag tar det lugnt med OS även denna gången och ser till att få lite bonuskli mot att jag håller truten (nja, där lyckas jag ju inte fullt ut) samt låter bli att sappa på TV:n. En bra deal som jag kan stå ut med ett tag till.

Nu är det läggdags och jag ser fram emot att få krypa ner med ett korsord och en penna. Som ni förstår är jag inte alltid en sexterminator, utan ibland en alldeles vanlig människa med alldeles vanliga behov...

Ha dé!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback